Η νήσος της Αίγινας υπήρξε αγαπημένος παραθεριστικός προορισμός της γνωστής ζωγράφου Μαρίας Πωπ (1925 - 2009), η οποία διατηρούσε μάλιστα οικία πλησίον του μικρού λιμένα στην περιοχή του ακρωτηρίου Παλαιόπυργος (άκρα Παλαιόπυργος), κοινώς αποκαλούμενο το λιμανάκι του Φάρου (σσ. στις μέρες μας υπάρχει στο σημείο ομώνυμη ταβέρνα / ουζερί), στον παραλιακό δρόμο που ενώνει την πόλη της Αίγινας με την Πέρδικα. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, η Μαρία Πωπ, γεννηθείσα κατά πάσα πιθανότητα στο κοσμικό προάστιο του νέου Φαλήρου του Μεσοπολέμου ως Μαρία Μπουστίντουϊ (Maria Bustinduy), υπήρξε μια εκ των δυο θυγατέρων του διάσημου δασκάλου βιολιού και μαέστρου Ιωσήφ Μπουστίντουϊ (José Bustinduy Bolinaga, 1882-1964) και της συζύγου του Ελένης Γεωργαντοπούλου. Στην προσωπική της ζωή, η Μαρία Μπουστίντουϊ παντρεύτηκε τον Αθηναίο δικηγόρο Κωνσταντίνο Πωπ, υιό του γνωστού Έλληνα δημοσιογράφου, νομικού, πολιτικού και ιδρυτή / εκδότη / διευθυντή της εφημερίδας "Αθήναι" Γεωργίου Πωπ (1872 - 1946).
Στην κατάφυτη εξοχική οικία στην περιοχή του Φάρου της Αίγινας λοιπόν, η Μαρία Πωπ είχε φιλοξενήσει κατά καιρούς διάφορες προσωπικότητες, όπως λ.χ. τον σπουδαίο πεζογράφο Μ. Καραγάτση (πραγματικό όνομα Δημήτριος Ροδόπουλος, 23 Ιουνίου 1908 − 14 Σεπτεμβρίου 1960) και την επίσης ζωγράφο, σύζυγό του, Νίκη Καραγάτση (Άνδρος, 27 Ιανουαρίου 1914 – Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου 1986), η οποία άλλωστε υπήρξε ένα πρόσωπο που την βοήθησε στα πρώτα της βήματα στο χώρο.
Η Μαρία Πωπ αποτύπωσε με τον χρωστήρα της τοπία, κτίρια και σημεία αναφοράς της Αίγινας, με πρώτο και καλύτερο το προαναφερθέν λιμανάκι του Φάρου σε διάφορες εποχές του χρόνου (χειμώνας, άνοιξη):
Κατά τον ίδιο τρόπο αποτύπωσε "τη γειτονιά του Φάρου με τα μαγαζιά και τους ανθρώπους της ένα πρωινό καλοκαιριού".
Ενώ επίσης δεν παρέλειψε να παρουσιάσει μια λεπτομέρεια από την αυλή του σπιτιού της στην Αίγινα:
Από την πόλη της Αίγινας, η Μαρία Πωπ άντλησε έμπνευση για διάφορα έργα της. Τα όμορφα παραδοσιακά παλιά σπίτια της παραλιακής λεωφόρου Δημοκρατίας αποτέλεσαν αγαπημένη της θεματολογία:
"Ο Σώζος με το αμάξι του στο λιμάνι":
Παραμένοντας στην παραλία του λιμένος της Αίγινας, η επιβλητική οικία του σπογγέμπορου Κωνσταντίνου Ι. Βογιατζή όπως αποτυπώθηκε δια χειρός Μαρίας Πωπ.
"Το παληό σπίτι με τον φοίνικα στο δρομάκι της Αίγινας", με φόντο την παραλία και την θάλασσα.
"Χειμώνας" στην Αίγινα:
Σκηνές από την καθημερινότητα, στο εμποροραφείο του Σπ. Νομικού:
Ο κάτωθι πίνακας της Μαρίας Πωπ τιτλοφορείται ως "Το Σπίτι του Στρατηγού" στην Αίγινα.
Στην παραθαλάσσια και γραφική Πέρδικα, την "ημέρα του πανηγυριού του Αγίου Σώζοντος", ήτοι την παραμονή της ομώνυμης εορτής (7 Σεπτεμβρίου). Το πανηγύρι της εκκλησίας του Αγίου Σώζοντα στην Περδίκα υπήρξε εκ των παλαιοτέρων της Αίγινας και συγκέντρωνε ανέκαθεν μεγάλο πλήθος πιστών και επισκεπτών.
"Το εκκλησάκι της Πέρδικας Μεγάλη Εβδομάδα", δια χειρός Μαρίας Πωπ.
Κείμενο - Πηγές:
Το κείμενο είναι πρωτότυπο, προϊόν προσωπικής έρευνας, προσωπικής εργασίας και προσωπικών εκτιμήσεων.
Στοιχεία και πληροφορίες ελήφθησαν από τις κάτωθι πηγές:
Εθνικό Ευρετήριο Αρχείων
- Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
- Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου