Pages

Δευτέρα, Νοεμβρίου 22, 2021

Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΣΤΟ "ΜΙΑ ΚΥΡΙΑ ΣΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ"

Η έγχρωμη μουσική κωμωδία της Φίνος Φιλμ (Finos Film) "Μια κυρία στα μπουζούκια", παραγωγής 1967, σε σενάριο και σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη, προβλήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στις αρχές του 1968, κάνοντας μεγάλη εισπρακτική επιτυχία (615.483 εισιτήρια).


Στην εν λόγω κινηματογραφική επιτυχία πρωταγωνιστούσαν ο Κώστας Βουτσάς, η Ζωή Λάσκαρη (που μόλις είχε παντρευτεί τον επιχειρηματία Πέτρο Κουτουμάνο), η Μάρθα Καραγιάννη, ο Φαίδων Γεωργίτσης, ο Χρόνης Εξαρχάκος, ο Γιάννης Βογιατζής, ο Γιάννης Πουλόπουλος και η Μαίρη Χρονοπούλου της οποίας η δημοτικότητα εκτινάχθηκε με την συγκεκριμένη ταινία στην οποία ερμήνευσε τα λαϊκά τραγούδια "Του Αγοριού Απέναντι" και "Είμαι Γυναίκα του Γλεντιού" (αμφότερα με μουσική του Μίμη Πλέσσα), τα οποία έγιναν μεγάλες και διαχρονικές επιτυχίες. 

Όσον αφορά την πλοκή της ταινίας, η Αννούλα (την οποία υποδύεται η Ζωή Λάσκαρη) κατοικεί σε μια φτωχογειτονιά του Πειραιά "περικυκλωμένη" από τα τρία αδέλφια της που την υπέρ-προστατεύουν, τον Κώστα (Κώστας Βουτσάς), τον Θανάση (Γιάννης Βογιατζής) και τον Ηλία (Χρήστος Δοξαράς). Τα τρία αδέλφια δουλεύουν στο λιμάνι αλλά ο Κώστας ταυτόχρονα παίζει ποδόσφαιρο σε μια ομάδα με ερυθρόλευκες εμφανίσεις (υπονοείται πως είναι ο "Ολυμπιακός Πειραιώς" αλλά το όνομα της ομάδας δεν αναφέρεται στην ταινία). Η Αννούλα, είναι ερωτευμένη με τον φίλο των αδελφών της, τον Γιώργο (τον οποίον υποδύεται ο ζεν πρεμιέ εκείνης της εποχής Φαίδων Γεωργίτσης), ο οποίος επίσης εργάζεται στο λιμάνι αλλά και παίζει μπάλα στην ίδια ομάδα με τον Κώστα. Η έλευση όμως μιας ζάπλουτης κυρίας των Βορείων Προαστείων, της Έλενας Απέργη (Μαίρη Χρονοπούλου) και το ειδύλλιό της με τον Γιώργο καθώς και ο παράλληλος έρωτας του Κώστα με την Μαρία (Μάρθα Καραγιάννη), την οικιακή βοηθό της Έλενας που παριστάνει την πλούσια, φέρνουν τα πάνω - κάτω στις ζωές των πρωταγωνιστών.  

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ο σκηνοθέτης Γιάννης Δαλιανίδης "άνοιξε" την ταινία με σκηνές από το λιμάνι του Πειραιά, με τα πλοία των ακτοπλοϊκών γραμμών, τα φορτηγά, αλλά και τις ντάνες με τα παροπλισμένα, με την "Ελευθέρα Ζώνη" και τους χαρακτηριστικούς γερανούς φόρτο-εκφόρτωσης, με τις μαούνες, τις μπάριζες, τις λάντζες και τα ρυμουλκά, με τις λιμενικές αποθήκες και τις λοιπές εγκαταστάσεις του ΟΛΠ να "παρελαύνουν" επί περίπου ένα δίλεπτο στην οθόνη. 









Από τις εισαγωγικές σκηνές της ταινίας "Μια κυρία στα μπουζούκια" δεν μπορούσε να απουσιάζει το απόλυτο σύμβολο του Πειραιώς, το παλιό Δημαρχείο (Ωρολόγιον), λίγους μήνες μόλις πριν την κατεδάφισή του. Στο παρακάτω καρέ από την υπό εξέτασιν ταινία, το Ρολόι του Πειραιά με τον χαρακτηριστικό πυργίσκο του διακρίνεται μερικώς πίσω από το επιβατικό / εμπορικό πλοίο "Algazayer" της εταιρίας United Arab Maritime Co., το οποίο μαζί με το αδελφό-πλοίο "Syria", έκανε συχνά δρομολόγια μεταξύ των κυρίων λιμένων των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου (Αίγυπτος, Λίβανος, Ελλάδα, Ιταλία κ.α.)


Το νεοκλασικό Μέγαρο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ), ο νεόδμητος μετά τον Πόλεμο Μητροπολιτικός ναός της Αγίας Τριάδος μέσα από ένα ακόμα καρέ από την εισαγωγή της ταινίας "Μια κυρία στα μπουζούκια". Αξιοσημείωτο το γεγονός πως στο δεξί άκρο διακρίνεται ελάχιστα το Ωρολόγιον του Πειραιώς ενώ στο αριστερό άκρο οι τέντες των καταστημάτων της Κεντρικής Δημοτικής Αγοράς, ήτοι τα δυο κτίρια τα όποια έμελλαν λίαν συντόμως να κατεδαφιστούν. 


Οι εισαγωγικές σκηνές της ταινίας συνεχίζονται με αρκετές λεπτομέρειες από την καθημερινότητα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά και πιο συγκεκριμένα στην ακτή Μιαούλη, εκεί όπου "πρωταγωνιστούσαν" οι πλανόδιοι μικροπωλητές, οι λούστροι κάθε ηλικίας με τα κασελάκια τους, οι κουλουρτζήδες, οι υπαίθριοι φωτογράφοι με τις λευκές ρόμπες και με τις τεράστιες φωτογραφικές τους μηχανές επί τριπόδων, οι αχθοφόροι του λιμανιού με τα καρότσια τους κ.α. 





Κείμενο - Πηγές:

Το κείμενο είναι πρωτότυπο, προϊόν προσωπικής έρευνας, προσωπικής εργασίας και προσωπικών εκτιμήσεων.
Στοιχεία και πληροφορίες έχουν ληφθεί από τις κάτωθι πηγές:
  • Wikipedia
  • Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
  • Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου