Pages

Κυριακή, Ιουλίου 11, 2021

ΤΟ ΔΙΔΥΜΟ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ο Θανάσης, τον οποίον υποδυόταν ο Θανάσης Βέγγος, και ο Πανάγος - στο ρόλο του οποίου εμφανιζόταν ο νεαρός Παύλος Χαϊκάλης - σύμφωνα με το σενάριο της κωμικής ταινίας "Το δίδυμο της συμφοράς", μιας ακόμα παραγωγής (Μάρτιος 1989) της χρυσής εποχής της βιντεοκασέτας, ήταν δυο φουκαράδες εργάτες στα Λιπάσματα της Δραπετσώνας οι οποίοι για να συμπληρώσουν το μεροκάματο που δεν τους έφτανε αποφάσισαν να δουλέψουν ως σερβιτόροι σε κέντρο διασκέδασης, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τα κυκλώματα, τους ιδιαίτερους ανθρώπους και τις περίεργες "δουλειές" της νύχτας. 

Ανάμεσα στις διάφορες σκηνές της ταινίας που περιλαμβάνουν εκτεταμένα πλάνα από τις εγκαταστάσεις των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα αλλά και από το σπίτι του Θανάση στην οδό Γρηγορίου Λαμπράκη (σσ. παλαιότερη ονομασία οδός Ηφαίστου) με φόντο την μάντρα του εργοστασίου και τον υδατόπυργο, ξεχωρίζει η επίσκεψη των δυο πρωταγωνιστών στην Αγορά του Πειραιά, όπου ο Θανάσης αγοράζει ένα κιλό γαύρο σε ένα από τα ιχθυοπωλεία, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στο σύντομο διάλογο με τον ιχθυοπώλη στις διαρκώς αυξανόμενες τιμές των προϊόντων, σε μια εποχή (τέλη δεκαετίας του 1980) που ο πληθωρισμός κάλπαζε. 



"Γάβρος" με "βήτα", δραχμές 550! 


Στη συμβολή των εμπορικών οδών Τσαμαδού και Δημοσθένους, στη σκιά του ανεκμετάλλευτου ουρανοξύστη - Εμπορικού Πύργου Πειραιώς, ο οποίος οικοδομήθηκε ως γνωστόν στο σημείο όπου υπήρχε μέχρι τις αρχές του έτους 1969 το κτίριο της Κεντρικής Δημοτικής Αγοράς.



Εικόνες από την καθημερινότητα των κρεοπωλείων και των οπωροπωλείων της οδού Λυκούργου με τις τιμές βεβαίως να αναγράφονται σε παλιές καλές δραχμές:






Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, είναι φανερό πως το πλήθος κόσμου που έτυχε εκείνη την ημέρα να βρίσκεται στους εμπορικούς δρόμους του Πειραιά, είχε στραμμένο το βλέμμα του στον μεγάλο νεοφαληριώτη ηθοποιό Θανάση Βέγγο:


Μετά τη βόλτα στην Αγορά του Πειραιά, η επόμενη σκηνή διαδραματίζεται έναντι του Δημοτικού Θεάτρου της πόλεως, με τους πρωταγωνιστές της ταινίας να συζητούν τα περί της νυχτερινής δουλειάς. 


Επί της οδού Αγίου Κωνσταντίνου, ξεχωρίζει η πινακίδα του καταστήματος του Ζούρα (στη γωνιά με την Βασιλέως Κωνσταντίνου / Ηρώων Πολυτεχνείου), οι πινακίδες διάφορων πολιτευτών του ΠαΣοΚ και της Νέας Δημοκρατίας, η πινακίδα του Φροντιστηρίου Αγγλικών "Κυψέλη", του Φροντιστηρίου Ιταλικής Γλώσσας Μπερταμίνι, του Γραφείου Ταξιδιών "Βράκας" κ.α.



Η συζήτηση στο κέντρο του Πειραιά διακόπτεται ξαφνικά λόγω της αφίξεως του τρόλεϊ με τους δυο πρωταγωνιστές να επιβιβάζονται σε αυτό από την παρακείμενη στάση στη λεωφόρο Βασιλέως Γεωργίου Α' και να συνεχίζουν τη συζήτησή τους συνοδεία ορισμένων σποραδικών εικόνων από το Πασαλιμάνι με το ιστορικό τρόλεϊ της Καστέλλας να κατευθύνεται προς το νέο Φάληρο.



Αντί επιλόγου, οι δυο κύριοι πρωταγωνιστές της ταινίας, ο αείμνηστος Θανάσης Βέγγος (Νέο Φάληρο Πειραιά, 29 Μαΐου 1927 - Αθήνα, 3 Μαΐου 2011), με φόντο το Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς:


Και ο τριαντάχρονος τότε Παύλος Χαΐκάλης (γεννηθείς στο Κατάκολο Ηλείας, 30 Οκτωβρίου 1959), με φόντο ένα από τα καμπαναριά του ιερού ναού του Αγίου Κωνσταντίνου και τα κτίρια της ομώνυμης οδού:


Κείμενο - Πηγές:
  • Το κείμενο που συνοδεύει τις φωτογραφίες είναι πρωτότυπο, προϊόν προσωπικής έρευνας.
  • Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
  • Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου