Pages

Δευτέρα, Μαΐου 04, 2020

Η ROLLS ROYCE ΤΟΥ ΣΚΥΛΙΤΣΗ

Ο Αριστείδης Σκυλίτσης (1908-2006), διορισμένος Δήμαρχος Πειραιώς κατά τη διάρκεια της Δικτατορίας των Συνταγματαρχών, θεωρούμενος από πολλούς ως ο "καλύτερος Δήμαρχος Πειραιώς στην ιστορία της πόλεως" και από άλλους ως "καταστροφέας του Πειραιά", προερχόταν από ιστορική οικογένεια της Χίου (Σκυλίτζη, Σκυλίντζη ή και Schilizzi), οι ρίζες της οποίας φέρονται να "χάνονται" στα χρόνια του Βυζαντίου, με πολλά μέλη αυτής να βρίσκονται εγκατεστημένα σε διάφορα μέρη της Ευρώπης από τον 18ο και τον 19ο αιώνα. 

Ως γόνος εύπορης οικογενείας, ο μεγαλωμένος με "γαλλικά και πιάνο" διαφημιστής στο επάγγελμα Αριστείδης Σκυλίτσης, είχε - κατά τα φαινόμενα - αδυναμία στα "καλά" και ακριβά αυτοκίνητα


Ο Αριστείδης Σκυλίτσης λοιπόν, ο οποίος είχε αναλάβει (διοριστεί) Δήμαρχος Πειραιώς στις αρχές Αυγούστου του 1967, διέθετε μια πολυτελή Rolls-Royce Silver Shadow, με την οποία μάλιστα είχε και ένα ατύχημα, στις 4 Μαΐου του έτους 1970, όπως προκύπτει από τα καταγραφόμενα στον πειραϊκό Τύπο εκείνης της εποχής. Πιο συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο του Σκυλίτση συγκρούστηκε με άλλο επιβατικό αυτοκίνητο έξω από τον σταθμό του Ηλεκτρικού στο νέο Φάληρο, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ελαφρά η οδηγός του έτερου οχήματος, την οποίαν μάλιστα ο Σκυλίτσης μετέφερε στο Κρατικό Νοσοκομείο Πειραιώς για τις πρώτες βοήθειες.


Για την ιστορία, το πολυτελές μοντέλο Silver Shadow της βρετανικής Rolls-Royce παραγόταν σε διάφορες παραλλαγές από το 1965 και μέχρι το 1980. Οι πρώτες "Silver Shadow" παράχθηκαν την περίοδο 1965 - 1976 ενώ οι δεύτερες (Silver Shadow II) από το 1977 έως το 1980. Μέχρι το 1969, οι πολυτελείς αυτές λιμουζίνες κυκλοφορούσαν με κινητήρα 6.2 L V8 με 172 άλογα, ενώ από το 1970 και μετά, με κινητήρα 6.75 L V8 και 189 άλογα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως στα τέλη της δεκαετίας του 1960, η εταιρία αποφάσισε την παραγωγή μιας παραλλαγής του μοντέλου, με μακρύτερο σασί και μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Για την ακρίβεια, το 1967 παρήχθησαν δέκα πιλοτικές "μακρύτερες" Silver Shadow - μια εκ των οποίων κατέληξε στην πριγκίπισσα Μαργαρίτα της Αγγλίας, αδερφή της Ελισάβετ ΙΙ - ενώ από το 1969/1970 το "εναλλακτικό" μοντέλο βρισκόταν διαθέσιμο προς πώληση τόσο σε πελάτες εντός Αγγλίας όσο και του εξωτερικού. Μετά το 1976 και την κυκλοφορία της Silver Shadow II, αυτό το ειδικό "μακρύτερο" μοντέλο έλαβε την ξεχωριστή ονομασία Silver Wraith II.

Ένα τέτοιο "μακρύτερο" και ειδικό μοντέλο είναι το παρακάτω εικονιζόμενο το οποίο έφθασε στα χέρια του Αριστείδη Σκυλίτση και το οποίο διασώζεται μέχρι τις ημέρες μας και μάλιστα εν Ελλάδι.


Η λευκή Rolls Royce του Σκυλίτση, φέρεται μετά να πέρασε στα χέρια του επιχειρηματία Ξαγοράρη για να καταλήξει στην ιδιοκτησία του Γεωργίου Κοσκωτά, τότε που επί ΠαΣοΚ μεσουρανούσε σε Τράπεζα Κρήτης και Ολυμπιακό. Τελικά, μετά την κατάσχεση του οχήματος την περίοδο του σκανδάλου Κοσκωτά, η πολυτελής Silver Shadow κατέληξε στα χέρια του επιχειρηματία και συλλέκτη αυτοκινήτων Μιχάλη Σπετσάκη, ο οποίος την ενοικιάζει, εδώ και χρόνια, μαζί με άλλα συλλεκτικά οχήματα της συλλογής του, μέσω της εταιρίας του Golden Dream Cars κυρίως για γάμους. 

Από διάφορες συνεντεύξεις του Μιχάλη Σπετσάκη που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αντλούμε τα εξής στοιχεία σχετικά με την πάλαι ποτέ λιμουζίνα του Σκυλίτση: "Κατασκευάστηκε για αρχηγούς κρατών, είναι αυτόματο, διαθέτει σύστημα divider με τζάμι που χωρίζει το πίσω κάθισμα από τον οδηγό, ξεχωριστό air condition και ραδιόφωνο για τους επιβάτες και κινητήρα 7.000 κυβικών". H συγκεκριμένη Rolls-Royce φέρεται μάλιστα να συμμετείχε στην ταινία James Bond με τίτλο "Για τα μάτια σου μόνο" (For your eyes only), στα γυρίσματα που έλαβαν χώρα στην Κέρκυρα. 


Διαβάστε σχετικά θέματα:









Κείμενο - Πηγές:

Το κείμενο είναι πρωτότυπο, προϊόν προσωπικής έρευνας, προσωπικής εργασίας και προσωπικών εκτιμήσεων.
Στοιχεία και πληροφορίες έχουν ληφθεί από τις κάτωθι πηγές:

  • Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
  • Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου