"Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς εύχεται Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχές το Νέον Έτος" έγραφαν οι συλλεκτικές πλέον εορταστικές / ευχετήριες κάρτες του Ο.Λ.Π. από τα Χριστούγεννα του 1956 ή του 1957 (επικρατέστερο). Η παραπάνω προσωπική εκτίμηση / χρονολόγηση στηρίζεται στο γεγονός πως η θητεία του Δημητρίου Π. Παρασκευά ως Προέδρου του Δ.Σ. του ΟΛΠ διήρκεσε από τις 18.09.1956 μέχρι τις 17.09.1959 ενώ, ο επίσης αναφερόμενος στις κάρτες Λουκάς Αλέστας, υπήρξε Γενικός Διευθυντής του ΟΛΠ από τις 14.02.1956 έως τις 17.02.1958.
Στο οπισθόφυλλο αμφοτέρων καρτών εμφανίζεται το σήμα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς όπως είχε φιλοτεχνηθεί κατά το έτος 1951 από τον ζωγράφο Αλέξανδρο Κοντόπουλο:
Η επιλογή των ασπρόμαυρων φωτογραφιών που κοσμούν τις προαναφερόμενες ευχετήριες κάρτες του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν.
Στην πρώτη φωτογραφία καταγράφεται η προβλήτα Καραΐσκάκη (στο ύψος της ομωνύμου πλατείας) η οποία εγκαινιάστηκε το έτος 1957 από τον τότε πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή. Στο βάθος διακρίνονται επίσης το κτίριο του Silo και οι αποθήκες της Ηετιώνειας Ακτής. Αξιοσημείωτο δίχως άλλο το γεγονός πως στην παρακάτω φωτογραφία, εικονίζεται ένα ιστορικό σκαρί της ελληνικής ακτοπλοΐας, το "Κωστάκης Τόγιας", της Ατμοπλοΐας Τόγια, ένα πλοίο με τη δική του ξεχωριστή διαδρομή, το οποίο είχε λάβει το όνομά του λόγω του θανάσιμου ατυχήματος του μοναχογιού του Ευάγγελου Τόγια, Κωστάκη, τον Δεκέμβριο του 1949 (μόλις είχε αγοραστεί τότε το εν λόγω πλοίο) κατά τη διάρκεια των εργασιών επισκευών και μετασκευών πάνω σε αυτό.
Στην δεύτερη φωτογραφία καταγράφεται η προβλήτα Βασιλέως Κωνσταντίνου (προβλήτα Τρούμπας, στη συμβολή ακτής Μιαούλη και Δευτέρας Μεραρχίας), η οποία επίσης είχε εγκαινιαστεί κατά τη διάρκεια του έτους 1957 από τον τότε πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή. Την ίδια εποχή άλλωστε είχαν ολοκληρωθεί τα έργα και είχαν εγκαινιαστεί εκτός των προαναφερομένων τα κρηπιδώματα Βασιλειάδη, Νηοδοχής, Δημαρχείου και Ξυλείας. Στην ακόλουθη ευρύτερη άποψη του κεντρικού λιμένος καταγράφεται εκτός από την προαναφερόμενη προβλήτα Βασιλέως Κωνσταντίνου, ο επιβατικός σταθμός του ΟΛΠ και στο βάθος εκ νέου η Ηετιώνεια Ακτή με τις αποθήκες και το Silo αλλά και ακτή Βασιλειάδη.
Πηγές:
Το θέμα είναι πρωτότυπο. Οι πληροφορίες που συνοδεύουν τις φωτογραφίες προέρχονται από:
- 50 χρόνια ΟΛΠ (1930-1980), Ετήσιο Δελτίο, Πειραιάς, 1981
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου