Pages

Παρασκευή, Αυγούστου 05, 2016

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ "MEDITERRANEAN SKY"

Η παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών-Κορίνθου μπορεί να έχει ξεχαστεί εδώ και χρόνια τόσο από το κράτος (το οποίο δεν την συντηρεί επαρκώς) όσο και από τους κατόχους μέσων αυτοκίνησης (οι οποίοι προτιμούν τον νέο αυτοκινητόδρομο) αλλά παρόλα ταύτα προσφέρει σε όσους την "προτιμούν" διάφορες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες στη διαδρομή της. Έτσι λοιπόν, επί της παλαιάς Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου, λίγο μετά τις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων της Ελευσίνας στο δρόμο για Νέα Πέραμο, ελάχιστα μέτρα μακρυά από την βραχώδη ακτή, βρίσκεται το μισό-βυθισμένο "κουφάρι" του επιβατηγού πλοίου "Mediterranean Sky" της άλλοτε ισχυρής εταιρίας "Karageorgis Lines".


Το "Mediterranean Sky" (με αρχικό όνομα "City of York"), μαζί με το αδελφό πλοίο του "Mediterranean Sea" (με αρχικό όνομα "City of Exeter"), ναυπηγήθηκε το 1953 στις εγκαταστάσεις της βρετανικής εταιρίας Vickers-Armstrongs στο Newcastle της Αγγλίας. Το αρχικά φορτηγό πλοίο εντάχθηκε στον στόλο των Ellerman Lines μέχρι το έτος 1972, οπότε μετασκευάστηκε (στο Πέραμα) σε επιβατηγό για λογαριασμό της εταιρίας "Karageorgis Lines" του Αριστομένη Καραγεώργη.


Από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, τόσο το "Mediterranean Sky" όσο και το αδελφό πλοίο "Mediterranean Sea" δρομολογήθηκαν στην γραμμή Πάτρα - Brindisi - Ancona. Αμφότερα πλοία της "Karageorgis Lines" θεωρούνταν πολυτελέστατα για την εποχή τους διαθέτοντας καμπίνες με κλιματισμό, ιδιαίτερο λουτρό και τηλεφωνική/ραδιοφωνική εγκατάσταση, δυο πισίνες, ευρύχωρα ξύλινα καταστρώματα , σαλόνια, τραπεζαρίες, χορευτικές πίστες και μπαρ.


Διαφημιστική καταχώρηση της "Karageorgis Lines" από το έτος 1976 με αναφορά F/B "Mediterranean Sky" και "Mediterranean Sea" (στη γραμμή Πάτρα - Ancona μέσω Κέρκυρας).


Διαφημιστική καταχώρηση της "Karageorgis Lines" από το έτος 1978 με αναφορά στα πολυτελή F/B "Mediterranean Sky" και "Mediterranean Sea" όπως επίσης και στα οχηματαγωγά C/F "Ador" και C/F "Begonia", τα οποία δραστηριοποιούνταν στη γραμμή Πάτρα - Ancona. Στην ίδια καταχώρηση γίνεται αναφορά και στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας τα οποία βρίσκονταν στην διασταύρωση της οδού Αιτωλικού 2 με την ακτή Κονδύλη, στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά (Karageorgis Building).



Το "Mediterranean Sky" στις αρχές της δεκαετίας του 1990 μέσα από μια βρετανική καρτ-ποστάλ:



Το τελευταίο ταξίδι του "Mediterranean Sky" πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 1996 από το λιμάνι του Brindisi προς την Πάτρα. Λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε η πλοιοκτήτρια εταιρία "Karageorgis Lines", το πλοίο "δεσμεύτηκε" στο λιμάνι της Πάτρας (από το καλοκαίρι του 1996 μέχρι τις αρχές του έτους 1999). Μετέπειτα, το πλοίο απομακρύνθηκε από την Πάτρα και ρυμουλκήθηκε μέχρι την Ελευσίνα όπου παρέμεινε σε ντάνα μαζί με άλλα παροπλισμένα πλοία. Τον Νοέμβριο του 2002, το παροπλισμένο "Mediterranean Sky" πήρε κλίση και αποφασίστηκε η μεταφορά του με ρυμουλκά σε αβαθή ύδατα όπου αρχικά "έκατσε" και αργότερα (Ιανουάριος 2003) "μπάταρε" παραμένοντας έκτοτε στη θέση που το συναντάμε μέχρι και τις ημέρες μας. Από το 2009 έχουν υπάρξει διάφοροι διαγωνισμοί για την ανέλκυση του "Mediterranean Sky" (αλλά και άλλων παρόμοιων ναυαγίων) δίχως όμως να υπάρξει κάποια πρόοδος.

Η πρώτη φωτογραφική καταγραφή του ναυαγισμένου πλοίου το καλοκαίρι του έτους 2016:

ΝΑΥΑΓΙΟ "MEDITERRANEAN SKY" [KARAGEORGIS LINES]

ΝΑΥΑΓΙΟ "MEDITERRANEAN SKY" [KARAGEORGIS LINES]

ΝΑΥΑΓΙΟ "MEDITERRANEAN SKY" [KARAGEORGIS LINES]

Φωτογραφική καταγραφή του υπό εξέτασιν ναυαγίου κατά το μήνα Σεπτέμβριο του 2019:

ΝΑΥΑΓΙΟ "MEDITERRANEAN SKY" [KARAGEORGIS LINES]

ΝΑΥΑΓΙΟ "MEDITERRANEAN SKY" [KARAGEORGIS LINES]

ΝΑΥΑΓΙΟ "MEDITERRANEAN SKY" [KARAGEORGIS LINES]

ΝΑΥΑΓΙΟ "MEDITERRANEAN SKY" [KARAGEORGIS LINES]

ΝΑΥΑΓΙΟ "MEDITERRANEAN SKY" [KARAGEORGIS LINES]

Πηγές:

Το κείμενο που συνοδεύει τις φωτογραφίες είναι πρωτότυπο. Χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία και πληροφορίες από τις κάτωθι πηγές:
Φωτογραφίες:
  • Όλες οι σύγχρονες φωτογραφίες του αφιερώματος ανήκουν στον γράφοντα το ιστολόγιο, διέπονται από κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας και προέρχονται από την προσωπική μου φωτογραφική σελίδα (ALL RIGHTS RESERVED).
  • Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
  • Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

3 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίο και ολοκληρωμένο αφιέρωμα! Μπράβο και πάλι για την δουλειά σου.
    Kostas Theognostou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικα, συγχαρητηρια φιλτατε για τη μεθοδικοτητα της παρουσιασης. Χρονια το βλεπω περνωντας και με ετρωγε να μαθω κατι για αυτο! ....μια φορα ενας μου ειπε οτι ανηκε στο Σταματη Κοκοτα -τον τραγουδιστη- που δεν προλαβε να το χαρει γιατι μπαταρε! Προφανως ευφανταστη νεοελληνικη μνησικακια! Αβυσος η ψυχη των νεο-ελληνων..... Το ναυαγιο αποτελει μνημειο μαθησης για επιδοξους 'αυτοκρατορες'..... Χους εις Χουν....
    Φωτης Μ. Πλατανιδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Thank you for the information about the
    Ship. I have always wondered why it is lying there sunk at the bottom of the sea.
    I'm planning to write a novel including the ship. Fiction of course.
    Thank you for your help.

    ΑπάντησηΔιαγραφή