Pages

Τρίτη, Νοεμβρίου 11, 2025

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΕΝΤΟΣ ΘΑΝΑΤΟΥ ΤΩΝ ΕΛ.ΤΑ

Κεραυνός εν αιθρία η αναγγελία του κλεισίματος 200 και πλέον καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων σε πανελλαδικό επίπεδο ή μήπως απλά το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου; 

Η διαχρονικότητα του προβληματικού ζητήματος αποκαλύπτεται μέσα από τα αναφερόμενα στην ανακοίνωση της ιδίας της διοικήσεως των Ελληνικών Ταχυδρομείων, η οποία παραδέχεται πως αποτελεί μια εταιρία η οποία καταγράφει ζημίες επί τρεις τουλάχιστον δεκαετίες, λειτουργώντας πλέον σε ένα δυναμικό,  ανταγωνιστικό και μη μονοπωλιακό - όπως συνέβαινε κάποτε - περιβάλλον, με τους κανόνες της Ε.Ε. να μην επιτρέπουν πλέον την ασφάλεια της κρατικής ενίσχυσης. Βάσει λοιπών αυτών των δεδομένων και υπό τις νέες συνθήκες, τα επί δεκαετίες ζημιογόνα ΕΛ.ΤΑ αποφάσισαν την περαιτέρω συρρίκνωση του ήδη περιορισμένου δικτύου, έχοντας ως σκοπό, σύμφωνα με το επίσημο ανακοινωθέν, τον μετασχηματισμό και την διάσωση της εταιρίας, αδιαφορώντας βέβαια για τυχόν συνέπειες αυτής της συρρίκνωσης. 

Σε τοπικό επίπεδο, όσον αφορά τον Δήμο Πειραιώς, έχει αναγγελθεί το κλείσιμο του κάτωθι εικονιζόμενου καταστήματος της Καλλιπόλεως, το οποίο λειτουργεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2010 στη συμβολή της οδού Κλεισόβης με την οδό Ηρακλειδών, αποτελώντας άλλωστε το μοναδικό εν λειτουργία κατάστημα των ΕΛ.ΤΑ πέραν του Κεντρικού Ταχυδρομείου Πειραιώς στην οδό Φίλωνος. 

ΕΛΤΑ ΚΑΛΛΙΠΟΛΕΩΣ

Ειρήσθω εν παρόδω, στην ευρύτερη περιοχή πέριξ του Δήμου Πειραιώς, έχει αναγγελθεί το κλείσιμο των αντίστοιχων καταστημάτων ΕΛ.ΤΑ στη Δραπετσώνα, στη Νίκαια, στον Ρέντη και στο Πέραμα. 

Αξιοσημείωτο είναι δίχως άλλο το γεγονός πως εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης των ως άνω περιοχών αντέδρασαν με διαμαρτυρίες στο άκουσμα της είδησης. Εν Πειραιεί, αντιθέτως, η πολιτική του "yes Sir" ακολουθείται πιστά από τον Δήμαρχο, τους δημοτικούς συμβούλους αλλά και τους ανύπαρκτους εκλεγμένους βουλευτές της Α' Πειραιώς όλων των κομματικών αποχρώσεων (σσ. ξαναψηφίστε τους, σας αξίζουν)! 

[ΕΛ.ΤΑ ΠΕΙΡΑΙΑ]

Στο σημείο αυτό ας σημειωθεί πως κάποτε, όπως προκύπτει από σχετική μελέτη Οδηγών της πόλεως, ο Δήμος Πειραιώς διέθετε, πλην του Κεντρικού Ταχυδρομείου Πειραιώς επί της οδού Φίλωνος το οποίο εγκαινιάστηκε στις 30 Μαρτίου του 1973, καταστήματα ΕΛ.ΤΑ στο λιμάνι έναντι του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου επί της ομώνυμης πλατείας, στο νέο Φάληρο (επί της οδού Σπυρίδωνος Ζερβού 10 και αργότερα επί της οδού Σμολένσκυ 19), εντός του Σταθμού του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου, στη Ζέα στο συγκρότημα του Ε.Ο.Τ. (και αργότερα επί της ακτής Θεμιστοκλέους έναντι της εισόδου της πλαζ), στα Καμίνια (στην οδό Αγίου Ελευθερίου), στα Μανιάτικα και στην Καλλίπολη (παλαιότερα επί της οδού Αγίας Παρασκευής 32 όπου μάλιστα υφίσταται ακόμη στάση ΟΑΣΑ με την ονομασία "Ταχυδρομείο", αργότερα στη συμβολή των οδών Ιωνιδών και Στέφανου Δραγούμη πλησίον Αγίου Βασιλείου μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2010 και τέλος επί της οδού Κλεισόβης).

Παρεμπιπτόντως, το κλείσιμο του καταστήματος ΕΛ.ΤΑ που λειτουργούσε στην αρχή της οδού Σαχτούρη, έναντι της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου, στις αρχές της δεκαετίας του 2020, υπήρξε αναίμακτο και δίχως αντιδράσεις. 

ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗ 5-7

Δίχως αμφιβολία, η συρρίκνωση του δικτύου των ΕΛ.ΤΑ, όπως άλλωστε συνέβη με την συρρίκνωση των υποκαταστημάτων των ιδιωτικών / συστημικών τραπεζών, πλήττει κυρίως τους ηλικιωμένους και τους ψηφιακά αναλφάβητους ή όσους δεν έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες. Δυστυχώς για εκείνους, η νέα εποχή επιτάσσει απομακρυσμένες υπηρεσίες, εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, εφαρμογές στα κινητά κ.ο.κ. Όποιος προσαρμόζεται επιβιώνει και όποιος αδυνατεί, απλά πεθαίνει. 

Κάπως έτσι λοιπόν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία των αλόγιστων εξόδων σε παχυλούς μισθούς διευθυντικών στελεχών και συμβούλων την ίδια στιγμή που τα καταστήματα έμεναν χωρίς προσωπικό λόγω των προγραμμάτων εθελουσίας, των συνταξιοδοτήσεων και των ελάχιστων νέων προσλήψεων, έχασαν το τρένο του ανταγωνισμού, τουλάχιστον σε πανελλαδικό επίπεδο, από τις πιο αξιόπιστες και πιο γρήγορες εταιρίες αυτόματης παραλαβής αλληλογραφίας και δεμάτων, όπως είναι η Box Now, η Skroutz και η παλαιότερη εταιρία των ταχυμεταφορών (Courier) ACS η οποία αναγκάστηκε επίσης να ακολουθήσει τους ανταγωνιστές για να μην "βγει εκτός παιχνιδιού". 

BOX NOW | SKROUTZ POINT 

SKROUTZ LOCKER STORE 

BOX NOW | SKROUTZ POINT | ACS SMART POINT 

BOX NOW LOCKERS

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είχαν πλήθος χρόνου στη διάθεσή τους για να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, διέθεταν θεωρητικά τη γνώση (know how), την πανελλαδική υποδομή και το δίκτυο, πλην όμως απέτυχαν να ακολουθήσουν τις επιταγές της νέας εποχής. Πλέον, για τα ΕΛ.ΤΑ, άνευ κρατικού προστατευτισμού και δίχως να αποτελούν πλέον μονοπώλιο, είναι πολύ αργά για δάκρυα. 

Αντί επιλόγου, ένα μάλλον ανούσιο ερώτημα: όλοι όσοι/ες "μάσησαν" και "άρμεξαν" επί χρόνια γλυκό κρατικό χρήμα από τα ΕΛ.ΤΑ. και ιδίως όσοι τους παρείχαν την σχετική κάλυψη να το πράξουν, δίχως έλεγχο, δίχως αξιολόγηση, θα λογοδοτήσουν σε κάποιο δικαστήριο; Μάλλον όχι, στην Κολομβία της νοτίου Βαλκανικής, διαχρονικά τέτοιου είδους εγκλήματα επίσημα παραγράφονται και επί της ουσίας "θάβονται" στη λήθη. 


Κείμενο - Πηγές:

Το κείμενο είναι πρωτότυπο, προϊόν προσωπικής έρευνας, προσωπικής εργασίας και προσωπικών εκτιμήσεων. Στοιχεία και πληροφορίες έχουν ληφθεί από τις κάτωθι πηγές:
  • Οδηγοί Πόλεως
Φωτογραφίες:
  • Όλες οι σύγχρονες φωτογραφίες του αφιερώματος ανήκουν στον γράφοντα το ιστολόγιο, διέπονται από κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας και προέρχονται από την προσωπική μου φωτογραφική σελίδα (ALL RIGHTS RESERVED).
  • Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
  • Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου