Pages

Τρίτη, Μαΐου 16, 2023

ΕΝΑ SIMCA 8 ΣΤΟ ΠΟΛΥΓΩΝΟ

Στα "ορεινά" της συνοικίας του Πολυγώνου Αθηνών, στη σκιά των Τουρκοβουνίων, ο φωτογραφικός φακός του ιστολογίου του MLP εντόπισε σε ένα οικόπεδο - μάντρα διαλυμένων αυτοκινήτων το κάτωθι εικονιζόμενο, πιθανότατα μεταπολεμικό, αναμφισβήτητα συλλεκτικό - παρότι σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση - Simca 8. 


Το επιβατικό αυτοκίνητο Simca 8 υπήρξε ένα μικρό οικογενειακό όχημα το οποίο παρήγαγε η Simca κατά την περίοδο 1937 - 1951 (σσ. συμπεριλαμβανομένης της περιόδου του Β' Παγκοσμίου Πολέμου), στις εγκαταστάσεις που βρίσκονταν στο προάστιο Nanterre στα δυτικά του Παρισιού. Το Simca 8, το οποίο προσφερόταν σε εκδόσεις σεντάν (sedan), κουπέ (coupé) ή καμπριολέ (cabriolet), αποτελούσε επί της ουσίας μια ανακατασκευή του Fiat 508C (αποκαλούμενο εκείνη την εποχή και " Balilla 1100" ή/και "Nuova Balilla) το οποίο είχε λανσάρει την ίδια εποχή η ιταλική FIAT, η οποία άλλωστε ήταν η μητρική εταιρία της Simca (σσ. η Simca ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 1934 με πρωτοβουλία της Fiat S.p.A. και παρέμεινε υπό τη διεύθυνση του Ιταλού Henri Pigozzi από τον Ιούλιο του 1935 μέχρι τον Μάιο του 1963). 

Λεπτομέρεια του εμβλήματος / σήματος του υπό εξέτασιν εγκαταλειμμένου αυτοκινήτου στο οποίο διακρίνεται η ονομασία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Simca , η οποία προέκυπτε από τα αρχικά των λέξεων "Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile". Στο άνω άκρο του σήματος, τα αρχικά GFA παραπέμπουν στην "Générale Française Automobile", μια εταιρία η οποία είχε προκύψει από την συνένωση / συγχώνευση μικρότερων αυτοκινητοβιομηχανιών με την Simca υπό την πίεση του γαλλικού κράτους κατά τον Ιανουάριο του έτους 1946. 

SIMCA 8

Αξιοσημείωτο το γεγονός πως κάτω από την επωνυμία Simca καταγράφεται η τοποθεσία Nanterre, όπου όπως προαναφέρθηκε, βρίσκονταν οι κάτωθι εικονιζόμενες εγκαταστάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά την περίοδο 1935–1961.


Αποτυπώνοντας φωτογραφικά το εγκαταλειμμένο όχημα το οποίο ειρήσθω εν παρόδω πρώτο-παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού τον Οκτώβριο του 1937 και ξεκίνησε να πωλείται στη Γαλλία κατά τον επόμενη μήνα. 

SIMCA 8

SIMCA 8

SIMCA 8

Μια ματιά στο εν πολλοίς κατεστραμμένο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου ανάμεσα σε όργανα, κομβία και μοχλούς ξεχωρίζει ένα ραδιοκασετόφωνο Roadstar και ένα φυλακτό από την Παναγία της Τήνου το οποίο παραμένει κολλημένο πάνω στο βολάν! 

SIMCA 8 

SIMCA 8 

SIMCA 8 

SIMCA 8

Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε πως εν Ελλάδι, αμέσως μετά τον Πόλεμο, η εταιρία "ΕΤΑΛΛΑΣ Α.Ε." διέθετε νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις στη διασταύρωση της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας με την οδό Καισαρείας (Στέγη Πατρίδος) - πρώην γκαράζ "Αστήρ". Στη συγκεκριμένη διεύθυνση στεγάζονταν τα γραφεία και οι εκθέσεις των αυτοκινήτων Fiat και Simca ενώ λειτουργούσε σχετικό συνεργείο με επικεφαλής Ιταλό αρχιμηχανικό της Fiat. Την ίδια εποχή, η εν λόγω εταιρία ("ΕΤΑΛΛΑΣ") κατασκεύαζε νέο κτιριακό συγκρότημα επί της λεωφόρου Συγγρού στον αριθμό "73".

Στην ακόλουθη διαφημιστική καταχώρηση της προαναφερθείσης ΕΤΑΛΛΑΣ Α.Ε., μέσα από τι σελίδες του Τύπου του έτους 1954, παρατηρήστε την αναφορά στην Fiat Τουρίνου και στην Simca Παρισίων!


Κείμενο - Πηγές:

Το κείμενο είναι πρωτότυπο, προϊόν προσωπικής έρευνας, προσωπικής εργασίας και προσωπικών εκτιμήσεων. Στοιχεία και πληροφορίες έχουν ληφθεί από τις κάτωθι πηγές:

Wikipedia
Τύπος Εποχής

Φωτογραφίες: 
  • Όλες οι σύγχρονες φωτογραφίες του αφιερώματος ανήκουν στον γράφοντα το ιστολόγιο και διέπονται από κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
  • Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου