Ήταν 18 Μαΐου του έτους 1985 και το κίτρινο Lancia/ CGE / Casaro - Tubocar τρόλεϊ "χωρίς εισπράκτορα" έστριβε από την οδό Εθνικής Αντιστάσεως, μπροστά στον μητροπολιτικό ναό της Αγίας Τριάδος, κατευθυνόμενο προς τη λεωφόρο Βασιλέως Γεωργίου Α', εκτελώντας το δρομολόγιο "20" προς Καστέλλα και νέο Φάληρο.

Η αμερικάνικη καρτ ποστάλ εκδόσεων Smith-Western Inc από το Portland του Οregon στο πίσω μέρος προσφέρει τις ακόλουθες σχετικές πληροφορίες:
"The small trolleybus system in Piraeus, Greece, is operated by the same company which runs the large system in neighboring Athens, so the few trolleybuses used in Piraeus actually come from a much larger fleet. Most trolleybus service in the 1980s was provided by 10-12 1960 Lancia/Casaro/CGE vehicles which were assigned to the Piraeus system. In this view, trolleybus 1081 departs the terminal loop of route 20 near the Piraeus railway station, on 18 May 1985."
"Το μικρό δίκτυο τρόλεϊ στον Πειραιά, Ελλάδα, λειτουργεί υπό την ίδια εταιρία που διευθύνει το μεγαλύτερο δίκτυο των γειτονικών Αθηνών, κατά τρόπο τέτοιο που τα λίγα οχήματα που χρησιμοποιούνται στον Πειραιά προέρχονται από έναν μεγαλύτερο στόλο. Το πειραϊκό δίκτυο των τρόλεϊ κατά τη δεκαετία του 1980 εξυπηρετείτο από 10-12 οχήματα Lancia/Casaro/CGE του 1960. Σε αυτή την εικόνα / φωτογραφία, το τρόλεϊ υπ'αριθμόν 1081 έχει μόλις εκκινήσει από την αφετηρία της κυκλικής διαδρομής του δρομολογίου "20" πλησίον του σιδηροδρομικού σταθμού Πειραιώς, την 18η Μαΐου του 1985."
"The small trolleybus system in Piraeus, Greece, is operated by the same company which runs the large system in neighboring Athens, so the few trolleybuses used in Piraeus actually come from a much larger fleet. Most trolleybus service in the 1980s was provided by 10-12 1960 Lancia/Casaro/CGE vehicles which were assigned to the Piraeus system. In this view, trolleybus 1081 departs the terminal loop of route 20 near the Piraeus railway station, on 18 May 1985."
"Το μικρό δίκτυο τρόλεϊ στον Πειραιά, Ελλάδα, λειτουργεί υπό την ίδια εταιρία που διευθύνει το μεγαλύτερο δίκτυο των γειτονικών Αθηνών, κατά τρόπο τέτοιο που τα λίγα οχήματα που χρησιμοποιούνται στον Πειραιά προέρχονται από έναν μεγαλύτερο στόλο. Το πειραϊκό δίκτυο των τρόλεϊ κατά τη δεκαετία του 1980 εξυπηρετείτο από 10-12 οχήματα Lancia/Casaro/CGE του 1960. Σε αυτή την εικόνα / φωτογραφία, το τρόλεϊ υπ'αριθμόν 1081 έχει μόλις εκκινήσει από την αφετηρία της κυκλικής διαδρομής του δρομολογίου "20" πλησίον του σιδηροδρομικού σταθμού Πειραιώς, την 18η Μαΐου του 1985."

Για την ιστορία, στις 18 Δεκεμβρίου του έτους 1959 υπεγράφη μεταξύ της Η.Ε.Μ. (Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών) με την CGE (Compagnia Generale di Elettricita - Milano) και την κοινοπραξία της Lancia / CGE / Casaro - Tubocar συμβόλαιο για την προμήθεια 46 νέων οχημάτων τρόλεϊ τα οποία θα εξυπηρετούσαν την τότε νέα υπηρεσία Σταθμός Λαρίσης - Καλλιθέα. Η αξία της συγκεκριμένης προμήθειας κοστολογήθηκε στα 966.000 δολάρια ΗΠΑ, η παραλαβή των οχημάτων έγινε εντός του έτους 1960 και μπήκαν στην κυκλοφορία τον Απρίλιο του 1961.
Τα εν λόγω οχήματα είχαν εξωτερικά την ίδια εμφάνιση με τα Alfa Romeo τα οποία είχαν παραληφθεί από την Η.Ε.Μ. το Σεπτέμβριο του έτους 1953 (κοινοπραξία Alfa Romeo / CGE / Casaro) με τη διαφορά πως τα Lancia ήταν διαξονικά και δεν έκαναν τον ενοχλητικό θόρυβο (βούισμα) που έκαναν τα προαναφερόμενα Alfa Romeo. Τα Lancia / CGE / Casaro - Tubocar οχήματα διέθεταν 27 θέσεις καθήμενων και 73 όρθιων (σύνολο 100 θέσεις), το μήκος του οχήματος έφθανε τα 12 μέτρα, το πλάτος του τα 2,5 μέτρα ενώ η αρίθμηση των οχημάτων ήταν από το 1081 έως το 1126 - σσ. στην ως άνω φωτογραφία όπως προείπαμε καταγράφεται το όχημα 1081.
Την εποχή της φωτογραφίας (Μάιος έτους 1985), τα Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Πειραιώς Αθηνών Περιχώρων (Η.Λ.Π.Α.Π.) που είχαν αντικαταστήσει ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 την Η.Ε.Μ., είχαν ήδη παραλάβει τα ρώσικα Ziu (που ξεκίνησαν να φθάνουν στη χώρα μας το 1977) και είχαν προχωρήσει σε ανακατατάξεις στη διανομή των οχημάτων. Στον Πειραιά λ.χ. τα εικονιζόμενα Lancia είχαν αντικαταστήσει τα παλιά πρώτα Fiat/CGE - η απόσυρση των οποίων είχε τελειώσει το 1983 - τα οποία ήδη από το 1976 είχαν μετατραπεί σε "οχήματα χωρίς εισπράκτορα".
Αντί επιλόγου, σταθήκαμε ακριβώς στο ίδιο περίπου σημείο που στάθηκε ο φωτογράφος το 1985 και επιχειρήσαμε να αναπαράγουμε την ίδια ακριβώς λήψη το 2018:
Αντί επιλόγου, σταθήκαμε ακριβώς στο ίδιο περίπου σημείο που στάθηκε ο φωτογράφος το 1985 και επιχειρήσαμε να αναπαράγουμε την ίδια ακριβώς λήψη το 2018:
Μια γενικότερη άποψη της συμβολής των οδών Εθνικής Αντιστάσεως και Βασιλέως Γεωργίου Α' στις 18 Μαΐου του έτους 2018:
Διαβάστε θέματα σχετικά με τα πειραϊκά τρόλεϊ:
Κείμενο:
Το κείμενο είναι πρωτότυπο, προϊόν προσωπικής έρευνας, προσωπικής εργασίας και προσωπικών εκτιμήσεων. Στοιχεία και πληροφορίες ελήφθησαν από:
- Από τα παμφορεία στο μετρό - 170 χρόνια Δημόσιες Συγκοινωνίες Αθηνών - Πειραιώς - Περιχώρων, Ομάδα Έρευνας της Ιστορίας της Αθηναϊκής Συγκοινωνίας, Εκδόσεις Μίλητος.
- Προσωπική Έρευνα
Φωτογραφίες
- Όλες οι σύγχρονες φωτογραφίες του αφιερώματος καθώς και οι συνθέσεις/αντιπαραβολές ανήκουν στον γράφοντα το ιστολόγιο, διέπονται από κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας και προέρχονται από την προσωπική μου φωτογραφική σελίδα (ALL RIGHTS RESERVED).
- Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
- Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου