Το μπλε λεωφορείο με τον αριθμό "77", κατά τη διάρκεια των πρώτων μεταπολεμικών δεκαετιών, υπήρξε ο πρόδρομος της σημερινής λεωφορειακής γραμμής "906" - σύμφωνα με την νέα αρίθμηση που ισχύει από τον Μάρτιο του 1981 - συνδέοντας τον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά με τον Άγιο Νείλο και τη συνοικία της (νέας) Καλλιπόλεως. Στην παρακάτω έγχρωμη φωτογραφία, το λεωφορείο του δρομολογίου "Πειραιεύς - Άγιος Νείλος - Καλλίπολις" βρίσκεται επί της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, έναντι της Αγίας Τριάδας. Πίσω από το λεωφορείο διακρίνεται το Μέγαρο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου καθώς και δυο περίπτερα με χαρακτηριστικές διαφημιστικές πινακίδες εποχής (καφές ΔΡΙΖΟ, Σχολές Ξένων Γλωσσών "Αστήρ" και Παπαγάλος Λουμίδης).

Στην επόμενη ασπρόμαυρη φωτογραφία η οποία τοποθετείται χρονικά στο έτος 1967, λεωφορείο του ιδίου δρομολογίου "77" με την ένδειξη "Αγ. Νείλος - Καλλίπολις" στην πολυσύχναστη στάση έναντι της παλαιάς Ραλλείου Σχολής Θηλέων (προ κατεδαφίσεως, διακρίνεται η πινακίδα του γωνιακού ισογείου καταστήματος "Μοντέρνα Γωνία") με φόντο του Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα από τα δρομολόγια εκείνης της εποχής, τότε που τα λεωφορεία του Πειραιώς συνυπήρχαν ακόμη με τις γραμμές των παλαιών τραμ, με την χαρακτηριστική παλαιά αρίθμηση που ίσχυσε μέχρι το έτος 1981:
26: Πειραιεύς - Αμφιθέα - Νέα Σμύρνη (προγενέστερα Πειραιεύς - Κηφισιά)
27: Πειραιεύς - Εκάλη (και αργότερα Πειραιεύς - Δροσιά)
28: Πειραιεύς - Άγιοι Ανάργυροι - Αγία Παρασκευή (προγενέστερα Πειραιεύς - Αμαρούσιον)
48Α: Πειραιεύς - Πεντέλη - Βριλήσσια
53: Πειραιεύς - Καλλιθέα - Άγιος Δημήτριος
73: Πειραιεύς - Λιπάσματα Δραπετσώνας (με αφετηρία από την ακτή Τζελέπη)
74: Δημαρχείον -Υπαπαντή - Άγιος Γεώργιος
75: Πειραιεύς - Νίκαια
76: Πειραιεύς - Παλαιά Κοκκινιά
77: Πειραιεύς - Άγιος Νείλος - Καλλίπολις (με αφετηρία από τον Σταθμό του Ηλεκτρικού)
78: Πειραιεύς - Χατζηκυριάκειο - Φρεαττύς (με αφετηρία επίσης τον Σταθμό του Ηλεκτρικού, πρόδρομος του σημερινού "904")
79: Πειραιεύς - Άγιος Νικόλαος - Ξανθού μετέπειτα Πειραιεύς - Γλυφάδα - Πυρνάρι
80: Πειραιεύς - Μοσχάτο - Καλλιθέα - Δάφνη
81: Πειραιεύς - Σκαραμαγκά - Ελευσίς
83Α: Πειραιεύς - Άγιος Δημήτριος - Αγία Βαρβάρα (Παλαιού Φαλήρου)
91: Πειραιεύς - Βουλιαγμένη
100Α: Πειραιεύς - Δαφνί
123: Πειραιεύς - Ρέντης - Λαχαναγορά
124: Πειραιεύς - Ανάστασις (και αργότερα Πειραιεύς - Ανάστασις - Ευγένεια - Χαραυγή)
125: Πειραιεύς - Γλυφάδα - Άνω Βούλα
126: Πειραιεύς - Τερψιθέα (Γλυφάδος)
127: Πειραιεύς - Αγία Βαρβάρα - Αιγάλεω (και αργότερα Πειραιεύς - Κορυδαλλός)
128: Πειραιεύς - Νεάπολις - Ανάληψις
128Α: Πειραιεύς - Σπάθα - Νεάπολις
129: Πειραιεύς - Άσπρα Χώματα και 130: Πειραιεύς - Γ' Νεκροταφείο
131: Πειραιεύς - Αμφιάλη και Πειραιεύς - Αμφιάλη - Άγιος Αντώνιος και Πειραιεύς - Άγιος Μηνάς
132Α: Πειραιεύς - Άγιος Στέφανος
139Α: Πειραιεύς - Δάσος Χαϊδαρίου
157: Πειραιεύς - Αγία Παρασκευή
159: Πειραιεύς - Αλίανθος
164: Πειραιεύς - Προφήτης Ηλίας
168: Πειραιεύς - Καραβάς - Νεάπολις
185: Πειραιεύς - Νέος Αερολιμήν

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η υπό εξέτασιν λεωφορειακή γραμμή Πειραιεύς - Καλλίπολις υπήρχε και κατά τις προπολεμικές δεκαετίες, με ελάχιστα όμως λεωφορεία αδειούχων ιδιωτών που εξυπηρετούσαν την προσέγγιση από και προς την προσφυγική συνοικία της νέας Καλλιπόλεως.
Αντί επιλόγου, μια σύγχρονη φωτογραφική καταγραφή του λεωφορείου "906", του διαδόχου του ιστορικού "77", το οποίο πραγματοποιεί μια κυκλική διαδρομή από την Πλατεία Καραΐσκάκη στην Καλλίπολη και πίσω στην Πλατεία Καραΐσκάκη.
Διαβάστε σχετικά θέματα:
Κείμενο:
Το κείμενο είναι πρωτότυπο, προϊόν προσωπικής έρευνας, προσωπικής εργασίας και προσωπικών εκτιμήσεων. Στοιχεία και πληροφορίες ελήφθησαν από τις κάτωθι πηγές:
Οδηγοί Πόλεως
- Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
- Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου