Σε τούτη την έσχατη γωνιά της Ευρώπης όπου (σχεδόν) τα πάντα κινούνται με έναν ιδιότυπο και βραδύκαυστο τρόπο, η μετουσίωση μιας μακέτας σε πραγματικότητα δεν μπορεί παρά να χαροποιεί - τουλάχιστον όσους ανθρώπους σκέφτονται όπως ο γράφων το παρόν ιστολόγιο.
Μετά από αρκετά χρόνια αναμονής και καθυστερήσεων ένα άκρως σημαντικό έργο σχετικό με την οδική ασφάλεια των πεζών και την αποσυμφόρηση ενός τμήματος μιας κύριας παραλιακής λεωφόρου της πόλεως είναι πλέον - εδώ και κάποιους μήνες - διαθέσιμο προς χρήση.
Πρόκειται για την κάτωθι εικονιζόμενη - σε σχέδιο - πεζογέφυρα στο Παλαιό Φάληρο (θέση Τροκαντερό, εκ του ομώνυμου κοσμικού κέντρου που υφίστατο στο εν λόγω σημείο), στο ύψος της συμβολής του παράδρομου της λεωφόρου Ποσειδώνος με την οδό Αφροδίτης και της Μαρίνας του Φλοίσβου.
Από το σχέδιο στην πραγματικότητα!
Για την ιστορία, η δημοπράτηση του έργου για την κατασκευή συνολικά έξι (6) πεζογεφυρών σε βασικούς άξονες του Λεκανοπεδίου Αττικής έλαβε χώρα τον Ιούλιο του έτους 2017 επί θητείας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη (2016-2019). Η εργολαβική σύμβαση με την τεχνική/κατασκευαστική εταιρία "Στάθης Κοκκίνης Τεχνολογία 2020" η οποία είχε μειοδοτήσει έναντι συνολικού προϋπολογισμού 13 εκατομμυρίων Ευρώ υπεγράφη την 5η Οκτωβρίου του έτους 2017, με την αρχική προθεσμία περαίωσης των έργων να ορίζεται ενός δεκαοκτώ (18) μηνών.
Τα έργα κατασκευής της συγκεκριμένης πεζογέφυρας επί της λεωφόρου Ποσειδώνος στο Παλαιό Φάληρο ξεκίνησαν την 20η Μαΐου του έτους 2018. Δυστυχώς, διαφόρων ειδών προσκόμματα καθυστέρησαν την περάτωση της κατασκευής της συγκεκριμένης πεζογέφυρας (σσ. όπως και των υπολοίπων πέντε), βγάζοντας εκτός χρονοδιαγράμματος την παράδοσή τους. Πιο συγκεκριμένα, στο Παλαιό Φάληρο, σύμφωνα με τις επίσημες πηγές και ενημερώσεις, το κύριο αίτιο της καθυστέρησης των εργασιών αποτέλεσε η ... "κοπή ενός δέντρου, το οποίο βρισκόταν στο μικρό αλσύλλιο όπου τοποθετήθηκε το ακρόβαθρο της γέφυρας"! Συνολικά, για την ολοκλήρωση της πεζογέφυρας του Παλαιού Φαλήρου, της οποίας η κατασκευή παρέμεινε ανενεργή για μεγάλα χρονικά διάστηματα, δόθηκαν 4 παρατάσεις, με αποτέλεσμα η παράδοση από τον εργολάβο να λάβει χώρα μόλις τον Αύγουστο του έτους 2021! Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών παραλαβής από τον αρμόδιο φορέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η σύγχρονη πεζογέφυρα παραδόθηκε στους πολίτες προς χρήση στις 8 Σεπτεμβρίου του έτους 2021.
Κάλλιο αργά παρά ποτέ;
Ομολογουμένως μετά την έστω και καθυστερημένη ολοκλήρωση του έργου, οι κάτοικοι του Παλαιού Φαλήρου καθώς και οι επισκέπτες της περιοχής και κυρίως οι ηλικιωμένοι, τα ΑΜΕΑ, οι γονείς με μικρά παιδιά, οι μαθητές και οι αθλούμενοι δύνανται πλέον να έχουν ασφαλή και απρόσκοπτη πρόσβαση από και προς το παραλιακό μέτωπο, στον σταθμό Τραμ "Τροκαντερό", στις αθλητικές εγκαταστάσεις Δ.Α.Κ Παλαιού Φαλήρου, στις στάσεις των λεωφορείων, στο Πάρκο και στην Μαρίνα του Φλοίσβου, στο Θ/Κ Αβέρωφ και στα λοιπά σημεία ενδιαφέροντος και αναφοράς της περιοχής του Τροκαντερού.
Δυστυχώς, οφείλουμε να σημειώσουμε πως κατά την περίοδο των καθυστερήσεων στην υλοποίηση και περάτωση του έργου, καταγράφηκε τουλάχιστον ένα θανατηφόρο συμβάν με πεζό που παρασύρθηκε από διερχόμενο αυτοκίνητο στο ύψος της πεζογέφυρας προσπαθώντας να διασχίσει κάθετα τη λεωφόρο Ποσειδώνος. Ας ευχηθούμε λοιπόν, τα θύματα αυτά να ήσαν τα τελευταία! Πλέον τα οχήματα που κινούνται στη λεωφόρο Ποσειδώνος διαθέτουν περισσότερο χρόνο διέλευσης στους φωτεινούς σηματοδότες, οπότε, όπως είναι φυσικό, οι πεζοί καλούνται να μην βαριούνται και να χρησιμοποιούν την πεζογέφυρα για να διασχίσουν τη λεωφόρο Ποσειδώνος γρήγορα και με ασφάλεια και να μην περιμένουν στις διαβάσεις πεζών.
Συν τοις άλλοις, η Πεζογέφυρα στο Τροκαντερό προσφέρει ένα πολύ όμορφο σημείο παρατήρησης και θέας επί της ευρύτερης περιοχής, ιδανικό για όσους επιθυμούν να καταγράψουν φωτογραφίες τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο και κατά τη διάρκεια της νύχτας, πάνω από την πολύβουη λεωφόρο Ποσειδώνος.
Η λεωφόρος Ποσειδώνος και η στάση του Τραμ "Τροκαντερό" όπως καταγράφηκαν από την πεζογέφυρα:
Το Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο (ΔΑΚ) Παλαιού Φαλήρου, το Δημοτικό Κλειστό Γυμναστήριο Παλαιού Φαλήρου "Σοφία Μπεφόν", το Κλειστό Παλαιού Φαλήρου (Tae Kwon Do), το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) ενώ στο βάθος διακρίνονται οι τρεις λόφοι των Αθηνών (Φιλοπάππου, Ακροπόλεως και Λυκαβηττού).
Οι γραμμές του τραμ, η οδός Ιωάννου Φίξ, το Πάρκο και η Μαρίνα του Φλοίσβου:
Ειρήσθω εν παρόδω, οι υπόλοιπες πέντε - πλην της υπό εξέτασιν - πεζογέφυρες που προέβλεπε το έργο που δημοπρατήθηκε το έτος 2017 βρίσκονται στα εξής σημεία: α) Λεωφόρος Ποσειδώνος και Λεωφόρος Καλαμακίου, Άλιμος (σσ. παραδόθηκε προς χρήση τον Οκτώβριο του έτους 2020), β) Λεωφόρος Μεσογείων και ΙΚΑ Αγίας Παρασκευής, Αγία Παρασκευή (σσ. παραδόθηκε προς χρήση τον Φεβρουάριου του έτους 2022), γ) Λεωφόρος Κηφισίας και Πανόρμου, Αθήνα, δ) Λεωφόρος Αθηνών – Σχολές Προβατά, Χαϊδάρι και ε) Λεωφόρος Αθηνών - Παλατάκι, Χαϊδάρι.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως όλα τα ως άνω έργα ολοκληρώθηκαν ή/και βρίσκονται εν εξελίξει εκτός αρχικού χρονικού προγραμματισμού (χρονοδιαγράμματος) καθώς, σύμφωνα με την κατασκευάστρια τεχνική εταιρία, προέκυψαν πληθώρα προβλημάτων και δυσχερειών που σχετίζονταν κυρίως με την εύρεση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας στους χώρους ανέγερσης των πεζογεφυρών, με τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις από τα κατά τόπους Δασαρχεία καθώς και με την εμπλοκή της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας της οποίας η έγγραφη σύμφωνη γνώμη είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την έναρξη και συνέχιση των εργασιών.
Κείμενο - Πηγές:
Το κείμενο είναι πρωτότυπο, προϊόν προσωπικής έρευνας, προσωπικής εργασίας και προσωπικών εκτιμήσεων.
Στοιχεία και πληροφορίες έχουν ληφθεί από τις κάτωθι πηγές:
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Στάθης Κοκκίνης Τεχνολογία 2020 Α.Ε.
Φωτογραφίες:
- Όλες οι σύγχρονες φωτογραφίες του αφιερώματος πλην του αρχικού σχεδίου ανήκουν στον γράφοντα το ιστολόγιο και διέπονται από κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας.
- Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
- Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου