Σε μια εποχή που το vintage και το retro είναι πλέον της μόδας και που ολοένα και περισσότερος κόσμος αρχίζει να αναγνωρίζει και να ασχολείται με την τοπική ιστορία ή / και τα πάσης φύσεως συλλεκτικά αντικείμενα, η ετήσια - από το 1996 - πρωτοβουλία της Αδελφότητας Τροχιοδρομικών Υπαλλήλων Πειραιώς (ΑΤΥΠ), σε συνεργασία με τα Σωματεία Εργαζομένων Ο.ΣΥ. Α.Ε. (πρώην ΗΛΠΑΠ), για μια επετειακή / εορταστική βόλτα με τα ιστορικά οχήματα τρόλεϊ της Καστέλλας κάθε άλλο παρά απαρατήρητη πέρασε αφού πλήθος κόσμου έσπευσε να θαυμάσει από κοντά, να φωτογραφήσει και βεβαίως να επιβιβαστεί σε ένα από τρία παλιά λεωφορεία που περίμεναν τους φετινούς τυχερούς επιβάτες στο Αμαξοστάσιο του νέου Φαλήρου.
Το πρόγραμμα της φετινής βόλτας, όπως κάθε χρόνο Κυριακή των Βαΐων που τούτη την χρονιά συνέπεσε με την πρώτη ημέρα του μηνός Απριλίου, περιελάμβανε εκκλησιασμό και αρτοκλασία στον ιερό ναό της Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης, κέρασμα στο Αμαξοστάσιο του νέου Φαλήρου επί της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου και εν συνεχεία την πολύ-αναμενόμενη επετειακή βόλτα στην ιστορική γραμμή "20" της Καστέλλας (αρχικά μέχρι την πλατεία Κανάρη στο Πασαλιμάνι) με το ιστορικό τρόλεϊ των ΗΛΠΑΠ FIAT/CGE υπ'αριθμόν 704 (κατασκευής 1938) και (το κάτωθι εικονιζόμενο) Ziu-9B-1 υπ' αριθμόν 3077 (ЗиУ, ρωσικής προελεύσεως, κατασκευής 1983) συνοδεία του επίσης ιστορικού αστικού λεωφορείου της ΟΣΥ Α.Ε. Scania Vabis B7157 (κατασκευής 1958)!

Στην επόμενη φωτογραφία καταγράφεται - ρυμουλκούμενο προς το Αμαξοστάσιο - το μοναδικό σωζόμενο από την αρχική παραγγελία των δώδεκα πρώτων ιταλικών τρόλεϊ της κοινοπραξίας Fiat/CGE τα οποία έφθασαν στον προπολεμικό Πειραιά - με πράσινο χρώμα τότε - έκαναν ορισμένα δοκιμαστικά δρομολόγια και έμειναν ακινητοποιημένα λόγω της ενάρξεως του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και της Κατοχής.
Για λόγους ασφαλείας και εξαιτίας της περιορισμένης χωρητικότητας του συγκεκριμένου οχήματος τηρήθηκε και φέτος λίστα προτεραιότητας επιβατών.
Όπως κάθε χρόνο, το πλέον ιστορικό - λόγω παλαιότητας - FIAT προπορευόταν δηλώνοντας την παρουσία του κορνάροντας δίχως σταματημό ενώ ακολουθούσαν τα άλλα δυο οχήματα. Κόσμος κάθε ηλικίας, ένας ελεγκτής που έκοβε εισιτήρια δίχως αντίτιμο αλλά και ένα τηλεοπτικό συνεργείο έφθασαν από το Αμαξοστάσιο του νέου Φαλήρου έως την πλατεία Κανάρη στο Πασαλιμάνι (λιμήν Ζέας), σημείο τερματισμού για το προαναφερόμενο γηραιό τρόλεϊ.
Η βόλτα στους δρόμους της πόλης συνεχίστηκε με το ρώσικο Ziu του '83 και το Scania Vabis του '58, οχήματα τα οποία επίσης έγιναν αντικείμενο θαυμασμού και ... φωτογράφησης / κινηματογράφησης όχι μονάχα από τους επιβάτες τους αλλά και από περαστικούς που σταματούσαν σε κάθε γωνιά της διαδρομής για να παρατηρήσουν με έκπληξη και να απαθανατίσουν αυτή τη ζωντανή "βουτιά στο παρελθόν" η οποία δεν ήταν "πρωταπριλιάτικο αστείο" αλλά πραγματικότητα.
Το σοβιετικό Ziu-9, το οποίο "έτρεχε" στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά μέχρι σχετικά πρόσφατα (περίοδος Ολυμπιακών Αγώνων 2004), όπως καταγράφηκε φωτογραφικά σε μια στάση στην πλατεία Κανάρη, στο Πασαλιμάνι, έναντι της γνωστής νησίδος "Αυγό":
Ιδιαίτερη πινελιά και στη φετινή επετειακή / εορταστική βόλτα από το επίσης ιστορικό Scania Vabis B7157, σχεδιασμένο από τον αμαξοποιό Ιωάννη Φίτσιο το 1957, εν κυκλοφορία στους δρόμους της Αθήνας από το 1958 έως το 1981, ενταγμένο στο τότε 4ο ΚΤΕΛ Αθηνών.
Σαν σκηνή από ασπρόμαυρη ταινία του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου η παρουσία του αστικού λεωφορείου στη στροφή από Γρηγορίου Λαμπράκη προς Βασιλέως Γεωργίου Α' με πορεία προς το Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς.
Και του χρόνου!
Διαβάστε σχετικά θέματα:
Το τρόλλευ-μπους "20" της Καστέλλας: Η ιστορία τους και ο ρόλος της "Πάουερ"
Τρόλλευ στους δρόμους του Πειραιά (1977)
Κείμενο:
Το κείμενο είναι πρωτότυπο, προϊόν προσωπικής έρευνας, προσωπικής εργασίας και προσωπικών εκτιμήσεων.
Φωτογραφίες:
- Όλες οι φωτογραφίες του αφιερώματος ανήκουν στον γράφοντα το ιστολόγιο, διέπονται από κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας και προέρχονται από την προσωπική μου φωτογραφική σελίδα (ALL RIGHTS RESERVED).
- Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
- Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.
![ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΒΟΛΤΑ ΤΡΟΛΕΥ [ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ]](https://farm1.staticflickr.com/789/40584274664_66427392d9_z.jpg)
![ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΒΟΛΤΑ ΤΡΟΛΕΥ [ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ]](https://farm1.staticflickr.com/879/27427535518_301f4ac285_z.jpg)
![ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΒΟΛΤΑ ΤΡΟΛΕΥ [ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ]](https://farm1.staticflickr.com/902/41299882951_822aa4beb0_z.jpg)
![ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΒΟΛΤΑ ΤΡΟΛΕΥ [ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ]](https://farm1.staticflickr.com/821/41298200751_d8de110d4d_z.jpg)
![ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΒΟΛΤΑ ΤΡΟΛΕΥ [ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ]](https://farm1.staticflickr.com/814/40402069205_4bf8036134_z.jpg)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου