To SS Stella Solaris (IMO 5059006 - πρώτη ονομασία SS Cambodge) υπήρξε ένα υπερωκεάνιο, κατασκευής 1952 από τα ναυπηγεία της Societe des Ateliers et Chantiers στην Δουνκέρκη της νότιας Γαλλίας (Dunkirk/Dunkerque), για λογαριασμό της Messageries Maritimes, το οποίο ταξίδεψε αρχής γενομένης από το έτος 1953 σε δρομολόγια μεταξύ Γαλλίας, Μέσης Ανατολής, Νοτιοανατολικής Ασίας και Ιαπωνίας. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, το πλοίο αγοράστηκε από την Sun Line του Χαράλαμπου Κιοσ(σ)έογλου και μετατράπηκε σε ένα κρουαζιερόπλοιο-ναυαρχίδα της εν λόγω εταιρίας πραγματοποιώντας εβδομαδιαίες κρουαζιέρες στο Αιγαίο καθώς και κρουαζιέρες στη Νότια Αμερική και την Καραϊβική.
Οι φωτογραφίες του σημερινού αφιερώματος τοποθετούνται χρονικά στο έτος 1980 και προέρχονται από το αρχείο επιβατών που ταξίδεψαν με το δημοφιλές - λόγω της συνεργασίας της Sun Line με τον Όμιλο Μarriott η οποία προσέφερε μεγάλο αριθμό Αμερικανών τουριστών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου - Stella Solaris εκείνη την εποχή:
Άποψη της ακτής Μιαούλη, από το ύψος της προκυμαίας έναντι του Αγίου Νικολάου - όπου πάντοτε "έδενε" το Stella Solaris όταν "έπιανε" το λιμάνι του Πειραιά - με αξιοσημείωτη την παρουσία του ανεκμετάλλευτου εμπορικού πύργου / ουρανοξύστη προ της κάλυψης αυτού με την γυάλινη επένδυση που έλαβε χώρα στα μέσα της δεκαετίας του 1980, δίπλα στο Μέγαρο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) και στον μητροπολιτικό ναό της Αγίας Τριάδος Πειραιώς. Στο ίδιο φωτογραφικό κάδρο καταγράφεται και τμήμα του πλαγιοδετημένου στην αποβάθρα της Τρούμπας σοβιετικού κρουαζιερόπλοιου "Adsharia".
Ακολουθεί ακόμα μια μερική φωτογραφική άποψη του κεντρικού λιμένος Πειραιώς στην οποία καταγράφονται τα κτίρια της ακτής Ποσειδώνος, η πλατεία Καραΐσκάκη και τα κτίρια πέριξ αυτής (Μέγαρο Γιαννουλάτου, Μέγαρο Τυπάλδου κτλ.), οι αποβάθρες της ακτής Τζελέπη, το Μέγαρο του Ηλεκτρικού και δίπλα σε αυτόν ο Σταθμός Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ), ο λόφος των Μανιάτικων, η πινακίδα της καπνοβιομηχανίας "Παπαστράτος" και στο βάθος o σχετικά αδόμητος σε σχέση με το σήμερα όγκος του όρους Αιγάλεω. Συν τοις άλλοις, στην ίδια φωτογραφία καταγράφεται και το ιταλικής κατασκευής (1965) Stella Oceanis (επίσης με τα χρώματα της Sun Line).
Άποψη των εγκαταστάσεων του Τελωνείου / Λιμεναρχείου Πειραιώς με φόντο την ορθόδεξη εκκλησία του Αγίου Νικολάου - ενώ με λίγη προσεκτική παρατήρηση στην οδό Ευπλοίας καταγράφονται οι παλαιές λιμενικές αποθήκες:
Μια επιβάτιδα του Stella Solaris φωτογραφίζεται με φόντο τη συνοικία του Χατζηκυριακείου με το ομώνυμο Ορφανοτροφείο Θηλέων. Στο φωτογραφικό πλάνο, πρυμνοδετημένο στην ακτή Ξαβερίου το λιβυκό επιβατηγό Toletela (ισπανικής κατασκευής 1974) της εταιρίας General National Maritime Transport Company (GNMTC) το οποίο συνήθως εκτελούσε δρομολόγια από την Τρίπολη της Λιβύης στα λιμάνι της νότιας Ευρώπης.
Αντί επιλόγου, λίγα λόγια για το Stella Solaris το οποίο πραγματοποίησε το παρθενικό του ταξίδι ως SS Cambodge τον Ιούλιο του 1953 ενώνοντας το λιμάνι της Μασσαλίας με διάφορα λιμάνια πέρα από το κανάλι του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα (Port Said και Suez Αιγύπτου, Aden Υεμένης και Djibouti) φθάνοντας μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό (Bombay Ινδίας, Colombo Σρι Λάνκας και Σιγκαπούρη) και από εκεί στη Σαιγκόν (Saigon) του Βιετνάμ μέσω Νότιας Κίνας, "πιάνοντας" διαδοχικά στη συνέχεια λιμάνι τη Μανίλα (Manila) των Φιλιππίνων, στο Hong Kong με τελικό προορισμό τα λιμάνι του Kobe και της Yokohama στην Ιαπωνία. Το συγκεκριμένο δρομολόγιο του SS Cambodge διεκόπη το 1967 λόγω του Άραβοϊσραηλινού Πολέμου των Έξι Ημερών που οδήγησε στο κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ. Εν τω μεταξύ, το SS Cambodge είχε χρησιμοποιηθεί για τον επαναπατρισμό γαλλικών στρατευμάτων μετά τον πόλεμο της Αλγερίας ενώ υπηρέτησε και ως πλοίο-νοσοκομείο στον πόλεμο του Βιετνάμ. Η ραγδαία πρόοδος των αερομεταφορών περιόρισε το πλοίο σε κρουαζιέρες με προορισμό τον Ινδικό Ωκεανό και την Αυστραλία για να ακολουθήσει το πωλητήριο (1968) από την εταιρία Messageries Maritimes (μαζί με τα δυο αδελφά πλοία) και η αγορά του από τη την ελληνικών συμφερόντων Sun Line Inc. του Χαράλαμπου Κιοσ(σ)έογλου και της συζύγου του Ισαβέλλας. Αρχικά το πλοίο (1970) κατευθύνθηκε προς το λιμάνι της La Spezia στη βόρειο Ιταλία όπου μετονομάστηκε σε Stella V και πραγματοποιήθηκαν εκτενείς μετατροπές. Φθάνοντας στον Πειραιά, το πλοίο πήρε το όνομα "Stella Solaris" για να ακολουθήσουν οι θερινές τακτικές κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο και οι μεγαλύτερες κρουαζιέρες στην Καραϊβική και τις ακτές του Ατλαντικού στην Νότια Αμερική κατά τους χειμερινούς μήνες. Το Stella Solaris, μετά τη συγχώνευση της Sun Line με την Ηπειρωτική του Ανδρέα Ποταμιάνου και τη δημιουργία της Royal Olympic Cruise Lines (ROC) το 1995 άλλαξε για πρώτη φορά χέρια για να ακολουθήσει η εξαγορά της τελευταίας από την Louis Cruise Lines (1998). Μετά από ορισμένα κρούσματα βλαβών στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και όντας πλέον μη αξιοποιήσιμο, το Stella Solaris πωλήθηκε εν μέσω της κρίσης (περίοδος 2003-2004) για scrap και κατέληξε σε ινδικό διαλυτήριο πλοίων.
Πηγές:
Wikipedia - SS Stella Solaris
- Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο δίχως σύμφωνη άδεια του γράφοντος το ιστολόγιο.
- Επιτρέπεται μονάχα η αυτούσια κοινοποίηση του υπάρχοντος συνδέσμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου