Αρχές Σεπτεμβρίου του έτους 2011
Μια από τις κύριες ειδήσεις στους διάφορους ενημερωτικούς ιστότοπους και ιστολόγια του Πειραιώς και όχι μόνον, υπήρξε η εκκίνηση της πρώτης φάσης απομάκρυνσης των παροπλισμένων - εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια και κατασχεθέντων λόγω χρεών - επιβατηγών πλοίων της άλλοτε κραταιάς G.A. Ferries, ιδιοκτησίας του εκ Κεφαλλονιάς καταγόμενου Γεράσιμου Αγούδημου, από το κεντρικό λιμάνι του Πειραιώς.
Μια από τις κύριες ειδήσεις στους διάφορους ενημερωτικούς ιστότοπους και ιστολόγια του Πειραιώς και όχι μόνον, υπήρξε η εκκίνηση της πρώτης φάσης απομάκρυνσης των παροπλισμένων - εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια και κατασχεθέντων λόγω χρεών - επιβατηγών πλοίων της άλλοτε κραταιάς G.A. Ferries, ιδιοκτησίας του εκ Κεφαλλονιάς καταγόμενου Γεράσιμου Αγούδημου, από το κεντρικό λιμάνι του Πειραιώς.
Ήταν η 3η Σεπτεμβρίου (ή "του Σεπτέμβρη" όπως προτιμούν να την αποκαλούν "οι σύντροφοι") του 1974, όταν ο Ανδρέας Παπανδρέου παρουσίασε την ιδρυτική διακήρυξη του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος της Ελλάδας (Πα.Σο.Κ), το οποίο απέδειξε με την μετέπειτα παρουσία ότι προσέφερε στην Ελλάδα έναν νέο Armani προσδιορισμό στην έννοια του υπαρκτού σοσιαλισμού.
Ένα από τα αγαπημένα παιδιά του Ανδρέα Παπανδρέου (Χίος, 5 Φεβρουαρίου 1919 - Εκάλη, 23 Ιουνίου 1996), "κάργα παπανδρεϊκός" κατά δική του δήλωση (ήτοι κομματόσκυλο), υπήρξε ο καπετάν-Μάκης (Γεράσιμος) Αγούδημος, ο οποίος με τις ευλογίες του Πα.Σο.Κ (δηλαδή κρατικές επιχορηγήσεις και δάνεια εκατομμυρίων) και τις πλάτες των υπουργών Ναυτιλίας τύπου Ευάγγελου Γιαννόπουλου ή Γεωργίου Κατσιφάρα που του επέτρεπαν να αράζει επιδεικτικά την καφέ Mercedes του πάνω στο πεζοδρόμιο έξω από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στο Πασαλιμάνι, "έχτισε" μια ακτοπλοϊκή αυτοκρατορία στο Αιγαίο Πέλαγος, "μπογιατίζοντας" πλοία - "σαπάκια" ως επί το πλείστον μεγάλης ηλικίας, καταταλαιπωρώντας επί χρόνια όσους άτυχους επέλεγαν (ουσιαστικά υποχρεώνονταν λόγω μονοπωλίων) να ταξιδέψουν λ.χ. με το "Δημητρούλα" (σσ. τιμής ένεκεν το όνομα του πλοίου για την Δήμητρα Παπανδρέου-Λιάνη), με το "Ρομίλντα", με το "Ροδάνθη" (σσ. από το όνομα της συζύγου του Αγούδημου Ροδάνθης Κωσταρά), με το "Νταλιάνα" (σσ. από το όνομα της κόρης Αγούδημου), με το "Μαρίνα" και τα υπόλοιπα πλοία του στόλου του.
Τα πλοία του Αγούδημου (ή "Αργούδημου" όπως πολλοί ανέφεραν περιπαικτικά) με τα εξωτικά γυναικεία ονόματα έγιναν από το 1985 (που ιδρύθηκε η εταιρία με τα διακριτικά "G.A" στα φουγάρα των πλοίων της) συνώνυμο της αργοπορίας, της ταλαιπωρίας και των επαναλαμβανόμενων βλαβών (ειδικά κατά τις καλοκαιρινές περιόδους) έως ότου ξεκίνησε η τελειωτική αντίστροφη μέτρηση για την εταιρία G.A. Ferries από το 2008 και μετά. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή αφού η G.A. Ferries απέτυχε να κατοχυρώσει διαγωνισμούς εκτέλεσης δρομολογίων στα νησιά της άγονης γραμμής, τα χρέη της εταιρίας προς τρίτους (Δημόσιο, εταιρίες πετρελαιοειδών, τράπεζες, λοιπούς προμηθευτές κλπ) διογκώνονταν συνεχώς με τελικό αποτέλεσμα, μετά από χρόνια διαβουλεύσεων, δικαστικών αποφάσεων, ασφαλιστικών μέτρων και γραφειοκρατίας, να καταλήξουμε στην εκποίηση των πλοίων για το ποσό των 7.200.000 Ευρώ (αντί του αρχικού ποσού 8.990.000 Ευρώ που ζητούσε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς).
Με απλά λόγια δηλαδή, όταν ο Μάκης Αγούδημος έχασε τις πλάτες των εκάστοτε κυβερνητικών προστατών του αποτυγχάνοντας να λάβει κρατικά χρήματα για να κινήσει τον γηρασμένο και προβληματικό στόλο του, τα πλοία του "έμειναν δεμένα", η σαθρή "αυτοκρατορία" του αποδείχθηκε "κακό ανέκδοτο", ο ίδιος απέτυχε να βρει αγοραστή για τα υπέργηρα σκαριά και να ανταποκριθεί στα νέα οικονομικά δεδομένα και εν τέλει κατέληξε στην κατάσχεση και την εκποίηση των πλοίων. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί πως είναι κοινό μυστικό πως επί δεκαετίες ο Αγούδημος "έπαιρνε με τσαμπουκά" επιχορηγήσεις για τα δρομολόγια της άγονης γραμμής με κατ' ιδίαν επισκέψεις στα γραφεία των δουλοπρεπών εκάστοτε Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας.
Αναλυτικά ενάντια στην G.A. Ferries (όπου G.A. βλέπε Gerasimos Agoudimos) στράφηκαν οι εξής εταιρίες ζητώντας την κατάσχεση - εκποίηση των παρακάτω πλοίων:
- Την κατάσχεση του "Μαρίνα" ζητούσαν η εταιρεία ΣΑΝΚΟ, ο ΟΛΠ και η ΜAMIDOIL-Jetoil.
- Την κατάσχεση του "Ανθή - Μαρίνα" ζητούσαν η ΣΑΝΚΟ, η γαλλική τράπεζα ΝΑΤΙΧΙS και ο ΟΛΠ.
- Την κατάσχεση του "Μιλένα" ζητούσαν η ΣΑΝΚΟ και ο ΟΛΠ.
- Την κατάσχεση του "Jet Ferry" ζητούσαν η NATIXIS και ο ΟΛΠ.
- Την κατάσχεση του "Ροδάνθη" ζητούσαν ο ΟΛΠ, η MAMIDOIL-Jetoil και η ΕΚΟ.
- Την κατάσχεση του "Δημητρούλα" και του "Ρομίλντα" ζητούσε ο ΟΛΠ.
- Την κατάσχεση του "Νταλιάνα" ζητούσε η ΕΚΟ.
Βέβαια, όπως είναι φυσικό, η κρίση και η χρεωκοπία της εταιρίας ουδόλως πτόησε τον κρατικοδίαιτο βλάχο από το Αργοστόλι Γεράσιμο Αγούδημο, που υπήρξε αποδεδειγμένα μια cult φιγούρα του τόπου με ροπή προς την ψευτομαγκιά, το "κιτς" και την αθάνατη ελληνική κουτοπονηριά, ο οποίος κατέφυγε εν τέλει ατιμώρητος στο Lugano της Ελβετίας, κάνοντας χρήση της αποταμιευμένης αμύθητης περιουσίας την οποία είχε απομυζήσει επί χρόνια από τα κρατικά ταμεία και το "στύψιμο" εργαζομένων στα πλοία του, έχοντας παράλληλα εκποιήσει όλα του τα εν Ελλάδι περιουσιακά στοιχεία του (συμπεριλαμβανομένης και της γνωστής βίλας στο Λαγονήσι). Ειρήσθω εν παρόδω, ο ίδιος άνθρωπος που το έτος 2005 όντας κυρίαρχος της άγονης γραμμής δήλωνε με μέγα θράσος "όποιος δε με πάρει, δε ταξιδεύει" (αφού τα πλοία του είχαν αποκτήσει μονοπωλιακού χαρακτήρα συμβάσεις με τις ευλογίες του κράτους) έφτασε στο σημείο να σκηνοθετεί απαγωγές που ουδέποτε έγιναν, απόπειρες αυτοκτονιών και να επικαλείται προβλήματα υγείας πριν την "σκαπουλάρει" στο εξωτερικό.
_WM.jpg)
Η καριέρα του Κεφαλλονίτη πρώην πλοιοκτήτη (κατά δική του δήλωση, δεν ήταν εφοπλιστής αλλά πλοιοκτήτης) πάντως φέρεται να ξεκίνησε από τη θέση του ναύτη σε κάποια motorships που έκαναν ταξίδια στη Μεσόγειο Θάλασσα ενώ αργότερα, κατά τη διάρκεια της περιόδου της Δικτατορίας, ο Μάκης Αγούδημος αγόρασε ένα φορτηγό πλοίο - στο οποίο μάλιστα ανέλαβε ο ίδιος ως καπετάνιος - το οποίο αργότερα μοσχοπούλησε και αγόρασε δυο σκαριά.
_WM.jpg)
Κάτι τέτοιες στιγμές, αναλογιζόμενοι τα ως άνω πεπραγμένα του Γεράσιμου Αγούδημου και δίχως καμία ανάγκη δικαιολόγησης τρομοκρατικών ενεργειών οι οποίες είναι κατηγορηματικά κατακριτέες, αναρωτιέται κανείς τι θα είχε συμβεί αν δεν είχε "σκάσει" η βόμβα στα χέρια του Σάββα Ξηρού της 17 Νοέμβρη εκείνο το απόγευμα στον Πειραιά, λαμβάνοντας υπόψιν βέβαια πως το "πακέτο" προοριζόταν για τον καπετάν-Μάκη.
Ο ... ξυπόλητος Μάκης Αγούδημος, στο τεράστιο γραφείο - ορισμό του "κιτς" το οποίο είχε στήσει σε έναν ολόκληρο όροφο του Μεγάρο του Μένη Καραγεώργη, επί της ακτής Γεωργίου Κονδύλη στον Πειραιά:

Πάντως, τα επί χρόνια παροπλισμένα πλοία της G.A. Ferries αποτέλεσαν ένα φωτογραφικό δέλεαρ κατά την περίοδο που παρέμειναν "δεμένα" στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.
- Ιστορία και φωτογραφίες των πλοίων του Αγούδημου
Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες από το σχετικά μακρινό παρελθόν της G.A. Ferries και του Αγούδημου:

Το "Δημητρούλα" ναυπηγήθηκε το 1978 υπό την ονομασία "Verga" για λογαριασμό των Tirrenia Lines (Tirrenia di Navigazione S.p.A.). Αγοράστηκε από την G.A. Ferries κατά το έτος 1997 και μετονομάστηκε σε "Δημητρούλα", σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, προς τιμήν της Δήμητρας Λιάνη-Παπανδρέου. Άλλωστε, λίγα χρόνια νωρίτερα, έτερο πλοίο της G.A. Ferries (το "Μιλένα") είχε χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά του Ανδρέα Παπανδρέου και της Δήμητρας Λιάνη στην Τήνο, προς εκπλήρωση τάματος, μετά την περιπέτεια υγείας του τότε πρωθυπουργού της χώρας και την επιτυχή εγχείρηση στο Harefield Hospital του Λονδίνου. Μάλιστα, ως συνοδεία του Ανδρέα Παπανδρέου και της τότε συντρόφου του ταξίδεψαν ο Γιώργος Κατσιφάρας, ο Τηλέμαχος Χυτήρης και βεβαίως ο Αντώνης Λιβάνης - ο άνθρωπος που είχε συστήσει τον Αγούδημο στον Ανδρέα - ενώ ... σημαιοστολισμένο ακολουθούσε ως συνοδεία το πλοίο "Δήμητρα".

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθούμε στο γεγονός πως στο στόλο των G.A. Ferries άνηκαν - σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους - δυο πλοία με το όνομα "Δήμητρα", το "Δήμητρα 1" και το "Δήμητρα 2". Πιο συγκεκριμένα, το "Δήμητρα 1", ναυπηγήθηκε το 1971 ενώ "ταξίδεψε" με τα χρώματα της G.A. Ferries από το 1989 έως το 1994 οπότε και πωλήθηκε στην Αγαπητός Lines και μετονομάστηκε σε Ναϊας Εξπρες. Αργότερα (2000) το ίδιο πλοίο αγοράστηκε από την Hellas Ferries και μετονομάστηκε σε Express Adonis. Το δε "Δήμητρα 2", ναυπηγήθηκε στην Ιταλία το 1968, στα ναυπηγεία Italcantieri S.p.A., στο Castellammare di Stabia, υπό το όνομα "Canguro Bruno". Το διάστημα 1994-1997 άνηκε στο στόλο των G.A. Ferries - αφού είχε περάσει ήδη από τα χέρια του Στρίντζη - ενώ αργότερα πωλήθηκε στη ΔΑΝΕ Sea Lines.

Όπως γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω, οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρίες είχαν πάντοτε έναν ιδιαίτερο τρόπο να "ανακυκλώνουν" τα "σαπάκια" τους και να τα "πασάρουν" σε διαφορετικές ή/και στις ίδιες "γραμμές" υπό νέα χρώματα και ονομασία.
Το "Μαρίνα" ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1971, υπό την ονομασία "Green Ace" για λογαριασμό της εταιρίας "Hiroshima Green Ferry". Το 1990 αγοράστηκε από την G.A. Ferries και μετασκευάστηκε στο Πέραμα.


Το πλοίο "Ρομίλντα" που βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά είναι το δεύτερο πλοίο των G.A. Ferries με την ίδια ονομασία. Είχε προηγηθεί το "Ρομίλντα 1", το οποίο έμεινε στην κατοχή της εταιρίας για έναν μόλις χρόνο 1992-1993 και το οποίο έκτοτε άλλαξε πολλά "ελληνικά χέρια" (Βεντούρης, Αγαπητός, Minoan Flying Dolphins και Hellas Ferries) και ονομασίες.

Το εικονιζόμενο "Ρομίλντα 2" λοιπόν, ναυπηγήθηκε στην Ολλανδία το 1974 και αγοράστηκε το 1994 από την G.A. Ferries.
_WM.jpg)


Ακολούθως, μια ενδεικτική παρουσίαση φωτογραφικών καταγραφών των πλοίων του Αγούδημου από την περίοδο της παροπλίσεως τους στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.
Τα πλοία της εταιρίας G.A. Ferries "Δημητρούλα", "Μιλένα" και "Ανθή-Μαρίνα" παροπλισμένα στην Ακτή Βασιλειάδη πλησίον του - επίσης παροπλισμένου λόγω χρεών φορτηγού πλοίου - "Παναγία Αγιασού" των SAOS Ferries.
Τα παροπλισμένα πλοία "Μαρίνα", "Ρομίλντα" και "Ροδάνθη" στις αποβάθρες της ακτής Μιαούλη, πλησίον του Αγίου Νικολάου, στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.
Άποψη των δεμένων πλοίων της εταιρίας G.A. Ferries στην ακτή Μιαούλη, Πειραιάς. Σε πρώτο πλάνο το "Μαρίνα".
Άποψη του παροπλισμένου "Μαρίνα", στο λιμάνι του Πειραιά.
Το "Jet Ferry 1", το νεώτερο πλοίο του στόλου του Αγούδημου είχε ναυπηγηθεί μόλις το 1995. Στα πρώτα του δρομολόγια στη Δανία απορρίφθηκε ως μη αξιόπιστο. Μετά από μια μίνι-περιπλάνηση στις θάλασσες της Γερμανίας και των Καναρίων Νήσων το σκάφος αγοράστηκε - το έτος 2000 - από την G.A. Ferries και μετονομάστηκε σε "Jet Ferry 1". Το εν λόγω πλοίο παρέμεινε για αρκετούς μήνες πλαγιοδετημένο επί της ακτής Κονδύλη, έναντι του Σταθμού Ηλεκτρικού.
Φωτογραφική λεπτομέρεια των παροπλισμένων πλοίων "Μαρίνα", "Ροδάνθη" και "Νταλιάνα" στην ακτή Μιαούλη του Πειραιά.
Ευρεία άποψη των παροπλισμένων πλοίων "Μαρίνα", "Ρομίλντα", "Ροδάνθη" και "Νταλιάνα" την άνοιξη του έτους 2011:
Το "Ανθή-Μαρίνα" το οποίο εικονίζεται παροπλισμένο στην ακτή Βασιλειάδη, πλησίον του ακραίου μώλου Κράκαρη, ναυπηγήθηκε στο Bremerhaven της Γερμανίας και αρχικά δρομολογήθηκε στη γραμμή Dover-Calais και Dover-Zeebrugge. Τον Ιούνιο του 2003 αγοράστηκε από την εταιρία G.A. Ferries και μετονομάστηκε σε "Ανθή-Μαρίνα".
- Η απομάκρυνση των παροπλισμένων πλοίων του Αγούδημου από τον Πειραιά:
Το "Jet Ferry 1" υπήρξε το μοναδικό πλοίο του Αγούδημου το οποίο παρέμεινε παροπλισμένο και ακινητοποιημένο εντός του κεντρικού λιμένος Πειραιώς (όπως προείπαμε, αρχικά στον προβλήτα έναντι του σταθμού του Ηλεκτρικού και αργότερα πλησίον του μώλου του Κράκαρη) μέχρι το 2015 οπότε και - έπειτα από εννέα άγονους διαγωνισμούς - πωλήθηκε έναντι του ποσού των 789.250 Ευρώ και απομακρύνθηκε από τον Πειραιά.
- Αντί επιλόγου

Στις αρχές Δεκεμβρίου του έτους 2017 το Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά εξέδωσε ένταλμα σύλληψης για τον πρώην πλοιοκτήτη για φοροδιαφυγή και ανακριβή απόδοση ΦΠΑ. Άγνωστο παραμένει αν εκδόθηκε ποτέ διεθνές ένταλμα σύλληψης και αν ζητήθηκε η συνδρομή των ελβετικών αρχών για να προχωρήσει η διαδικασία σύλληψης του ηλικιωμένου πλέον Γεράσιμου Αγούδημου.
Στις 3 Απριλίου του 2018 έγινε ευρέως γνωστό από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης πως ο Γεράσιμος Αγούδημος αποβίωσε στο Lugano της Ελβετίας.
Κείμενο - Πηγές:
Το κείμενο είναι πρωτότυπο, προϊόν προσωπικής έρευνας, προσωπικής εργασίας και προσωπικών εκτιμήσεων. Στοιχεία και πληροφορίες ελήφθησαν από τις κάτωθι πηγές:
- Εφημερίδα "Το Βήμα" - "Βούλιαξε" στα χρέη η G.A. Ferries του κ. Γερ. Αγούδημου
- O Mάκης Αγούδημος μένει πλέον στο Λουγκάνο της Ελβετίας!
- Εφημερίδα "Το Βήμα" - Χωρίς καράβια ο Γερ. Αγούδημος
- Εφημερίδα "Το Βήμα" - Φαρμακώθηκε ο καπετάν Αγούδημος
- ΟΛΠ: «Αδειάζει» από τα παροπλισμένα πλοία Αγούδημου ο Πειραιάς
- Εφημερίδα "Η Καθημερινή" - Καπετάν Μάκης Αγούδημος, το «express» του Αιγαίου
- Simplon Postcards - The Passenger Ship Website
- Εφημερίδα "Η Καθημερινή": «Δημητρούλα» και «Ρομίλντα» ξεκίνησαν το τελευταίο τους ταξίδι
- Γεράσιμος Αγούδημος: Ένταλμα σύλληψης μετά το «ναυάγιο»
- Μάκης Αγούδημος: Κηδεύτηκε ξεχασμένος από την «οικογένεια της ακτοπλοΐας»
- "Η ζωή και ο μύθος του Μάκη Αγούδημου: Ο ξυπόλητος πλοιοκτήτης της ακτής Μιαούλη", Δημήτρης Καπράνος, Shipping International Monthly Review, December 2017
Φωτογραφίες:
- Όλες οι σύγχρονες φωτογραφίες του αφιερώματος ανήκουν στον γράφοντα το ιστολόγιο, διέπονται από κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας και προέρχονται από την προσωπική μου φωτογραφική σελίδα (ALL RIGHTS RESERVED).
- Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
- Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.


![G.A. FERRIES - F/B MARINA [HDR]](https://c3.staticflickr.com/5/4061/4652713290_e1c19f5a2c_z.jpg)


![G.A. FERRIES - JET FERRY 1 [HDR]](https://c2.staticflickr.com/5/4116/4885900889_05036de243_z.jpg)

![ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ [HDR]](https://live.staticflickr.com/65535/5923856596_9761b1748a_z.jpg)
![G.A. FERRIES - F/B ANTHI MARINA [HDR]](https://live.staticflickr.com/65535/6004455853_fe5fc4e046_z.jpg)


δεν ηξερα οτι η βομβα προοριζοταν γι αυτον τον σιχαμενο. κριμα, πολυ κριμα .
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι ανέφερε ο Σάββας Ξηρός στην απολογία του σύμφωνα με τις πηγές σχετικά με τον εκρηκτικό μηχανισμό ο οποίος "έσκασε" στα χέρια του εκείνο το βράδυ στον Πειραιά...
ΑπάντησηΔιαγραφήXωρίς να συμφωνώ ή να διαφωνώ με τα λεγόμενά σου θα ήθελα επισης να σημειώσω παραθέτοντας το γεγονός ότι τον καιρό που τα πλοία κείτονταν παρατημένα στο λιμάνι, βρέθηκα οσεί παρών σε μια "επιδρομή" ενός περιπολικου του λιμενικού σωματος και τον δανεισμό επίπλων απο τα πλοία. Δε, οι καταπελτες των, ειχαν ηδηα αφήσει τα αποτυπωμάτα τους στην προβλήτα της πλευράς του τελωνέιου, "σκαβοντας" τα μπετά δημιουργώντας νέα προβλήματα. αυτά το Σεπτεμβριο του 2011... ευκαιριας δοθείσης λοιπόν τα αναφερω αγαπητε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως ήταν από τα λίγα πλοία που δεν είχαν προσθέσει το χαρακτηρισμό Express στο όνομά τους -σε αντίθεση με το τι γράφεται στο ενδιαφέρον κείμενο- παρά τη μόδα της εποχής με τα αμέτρητα Express (με πρώτο διδάξαν το Γεώργιος Express του Βεντούρη).
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο "Πηνελόπη" ήταν το καλύτερο πλοίο που έχει ποτέ μπει στο δρομολόγιο Άνδρο-Τήνο-Μύκονο. Το δε πλήρωμα ήταν πολύ φιλοκότερο των άλλων δύο. Από τότε που κατασχέθηκε το Πηνελοπάκι ανέβηκαν τα εισιτήρια και η Άνδρος πέρασε ουσιαστικά σε μονοπώλιο. Κρίμα
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα παρατηρήσω ότι ο Α. Παπανδρέου απεβίωσε το 1996. Δεν μπορεί να ταξίδεψε Τήνο με πλοίο που ήρθε στην Ελλάδα το επόμενο έτος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ για την επισήμανση.
ΔιαγραφήΔιορθώθηκε.