Pages

Δευτέρα, Νοεμβρίου 22, 2010

ΣΤΑΘΜΟΙ ΗΣΑΠ - ΚΑΤΑΝΤΙΑ [2010]

Μέχρι πρότινος - μεταξύ σοβαρού και αστείου - σε παρέες φίλων μονολογούσαμε πως ένα από τα λίγα (έως ελάχιστα) πράγματα που "δουλεύουν" σε βαθμό υποφερτό σε τούτη την έρμη χώρα ήταν το Μετρό (άντε και ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος). 

Τους τελευταίους μήνες, η ανακατασκευή / αντικατάσταση των σιδηροδρομικών γραμμών των ΗΣΑΠ (για τις συνέπειες των οποίων εργασιών είχαμε σχολιάσει και σε παλαιότερο post προ δεκαμήνου) έχει χαλάσει κάπως αυτές τις εντυπώσεις αφού το επιβατικό κοινό υπόκειται καθημερινά σε μια δίχως-προηγούμενο ταλαιπωρία (με μετεπιβιβάσεις σε λεωφορεία μισθωμένα από τον ΗΣΑΠ, κλειστούς σταθμούς κλπ).

Το σημερινό post αφορά την κακή εικόνα που συναντάει κανείς στους σταθμούς των Η.Σ.Α.Π (δεν έχω γνώση εάν ισχύει και για τους αμιγείς σταθμούς ΜΕΤΡΟ) και ειδικότερα αφορά το θέμα κάποιων συγκεκριμένων μηχανικών υποδομών. Όπως είναι γνωστό, το σύνολο των σταθμών του ΗΣΑΠ (Γραμμή 1) ανακαινίστηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, και, ανεξαρτήτως του κόστους, παρουσίασαν μια εικόνα πολύ πιο λειτουργική και ανθρώπινη (τηλεματικές υπηρεσίες, κυλιόμενες σκάλες, ασανσέρ, αντιολισθητικά δάπεδα, υπηρεσίες καθαριότητας και φύλαξης). 

Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως η πλειοψηφία των σταθμών Η.Σ.Α.Π παραμένουν μετά από 6 χρόνια περίπου σε μια καλή κατάσταση (αν εξαιρέσει κανείς την "ντροπή" της οροφής του σταθμού της Ομόνοιας, με το νερό που στάζει και πέφτει σε "κουβάδες" - διαφήμιση της χώρας για όλον τον κόσμο που περνά από έναν από τους πλέον κεντρικούς σταθμούς του δικτύου ΗΣΑΠ / ΜΕΤΡΟ). Μάλιστα τον τελευταίο καιρό έχουν προστεθεί και νέα τηλεματικά συστήματα με μεγάλες οθόνες (μυρίζει μίζα αλλά δεν το σχολιάζω παραπέρα), σύστημα ήχου που "ομορφαίνει" με μουσικές μελωδίες το σταθμό κλπ.


Μετά μεγάλης θλίψης σήμερα διαπίστωσα σε 3 τουλάχιστον σταθμούς ότι ένας μεγάλος αριθμός των ακυρωτικών μηχανημάτων για τα εισιτήρια όπως και τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων δεν λειτουργούν. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, τα ακυρωτικά μηχανήματα λείπουν εντελώς από την θέση τους (π.χ. σταθμός ΗΣΑΠ Μοναστηράκι). Όπως και να έχει, οι αρμόδιοι έχουν φροντίσει για την ανάρτηση καλαίσθητων ενδείξεων που μας πληροφορούν πως τα μηχανήματα βρίσκονται εκτός λειτουργίας..

Τις πταίει όμως; 

Να σκεφτούμε και να παραθέσουμε μερικούς απλούς λόγους για αυτή την κατάντια - δυσλειτουργία του συστήματος; 
  • Μήπως τελείωσε η περίοδος εκτέλεσης εγγύησης καλής λειτουργίας / παροχής υπηρεσιών After Sales και ανταλλακτικών από την προμηθεύτρια / κατασκευάστρια εταιρία;
  • Μήπως ο ίδιος ο ΗΣΑΠ αδυνατεί να αναλάβει και να φέρει εις πέρας την επιδιόρθωση / αντικατάσταση βεβλαμμένων μηχανημάτων;
  • Μήπως τρέχει κάποιος σχετικός "διαγωνισμός" για τη συντήρηση / επισκευή των μηχανημάτων και έχει "παγώσει" από ενστάσεις άλλων εταιριών (όπως είχε γίνει με τα συστήματα Air Conditioning των συρμών του ΗΣΑΠ);
  • Μήπως "μαγειρεύεται" η εφαρμογή / εγκατάσταση κάποιου άλλου συστήματος έκδοσης / ακύρωσης εισιτηρίων και γι' αυτό το παλαιό έχει "αφεθεί στη μοίρα του";
Όπως και να έχει, οι προσφερόμενες υπηρεσίες κρίνονται μη ικανοποιητικές. 


Τέλος θα ήθελα να σχολιάσω πως από μια πρόχειρη ματιά στα εργοτάξια αντικατάστασης των σιδηροτροχιών και στρωτήρων (και χωρίς να έχω υπόψη μου τις προδιαγραφές του έργου και τυχόν δυσκολίες / ανωμαλίες που έχουν προκύψει στην πορεία αυτού), οι εργάτες / τεχνίτες δουλεύουν με το  χαρακτηριστικό "πάσο" τους (που άλλωστε χαρακτηρίζει όλες τις ελληνικές εργασίες ακόμη και αν αναλαμβάνονται από ιδιωτικές εταιρίες) και με τεχνικά μέσα 19ου αιώνα. Καλέμι και σφυρί και άγιος ο θεός. Με τέτοιους ρυθμούς και τεχνικά μέσα λοιπόν, είναι απόλυτα αναμενόμενο και φυσικό η ταλαιπωρία του κοινού να διαρκεί ολόκληρους μήνες. 

Φωτογραφίες: 
  • Όλες οι φωτογραφίες του αφιερώματος ανήκουν στον γράφοντα το ιστολόγιο, διέπονται από κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας και προέρχονται από την προσωπική μου φωτογραφική σελίδα (ALL RIGHTS RESERVED).
  • Απαγορεύεται ρητά η χρήση, προβολή, αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
  • Όσοι παρανομούν διώκονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου